اهواز؛

اقدامات موثرمجموعه فرهنگی شهرداری اهواز

فرمانده قرارگاه جنوب کربلاگفت:فعالیتهای شهرداری در خصوص مدافعان حرم بسیار اثرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،پس از بازديد از محوطه قرارگاه منطقه اي جنوب كربلا كه با حضور سردار سرتیپ دانش پژوه فرمانده قرارگاه جنوب کربلا و امير آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري انجام شد جلسه شوراي معاونين و مديران فرهنگي تشكيل گرديد.

در اين جلسه سردار دانش پژوه با بيان اينكه فرماندهي دوران دفاع مقدس را قرارگاه كربلا بر عهده داشت گفت: اولين كسي كه اين مكان را براي فرماندهي در نظر گرفت آقاي شمخاني بود.

وي تصریح کرد: ما در دوران دفاع مقدس عمليات شناسايي را انجام مي داديم و سپس اقدام مي كرديم. امام خميني (ره) به جوانان ما اعتماد داشتند و بر همین اساس آقاي محسن رضايي را فرمانده سپاه قرار دادند.

فرمانده قرارگاه كربلا گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ما بعد از جنگ رويش داشتيم و اين رويش را در جنگ جديد كه در سوريه و عراق بود ديديم و دشمنان را از مرزهاي كشورمان عقب فرستاديم و امنيت خوبي را در مرزها و کشور جمهوري اسلامي ايران برقرار نموديم.

وي در ادامه با ذكر خاطراتي از جنگ در جبهه سوريه بیان خاطرنشان کرد: جنگ در سوريه موجب كسب تجربه برای نیروهای جدید شد و ما نیز تلفات زيادي به دشمن وارد كرديم.

سردار دانش پژوه در ادامه با موثر خواندن فعالیتهای فرهنگی شهرداري اهواز گفت: مجموعه شهرداری واقعا در مورد شهداي مدافع حرم موثر بوديد و با فعالیتهای انجام شده روح جديدي را در شهر حاكم نمود كه بسيار اثرگذار و مهم بوده است.

وي در پايان سخنان خود از مجموعه فرهنگي شهرداري و اقدامات فرهنگي كه در سطح شهر انجام شده تقدير نمود.

در ادامه اين جلسه آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز به ارائه گزارش مختصری از فعاليت هاي فرهنگي شاخص شهرداري پرداخت و افزود: معاونت فرهنگي شهرداري از سال 1387 رسما فعالیت خود را شروع كرد. با توجه به برنامه ريزي هايي كه در این معاونت  انجام شده اینکه 119 محله در شهر اهواز می باشد نيازها و آسيب هاي هر محله شناسایی و بررسی شده است.

وي در ادامه گفت: در سال 83 ما دو فرهنگسرا در شهر اهواز احداث کردیم و تا سال 92 نیز كلنگ 7 فرهنگسرا ی دیگر در شهر اهواز ساختیم و انشاا... از این تعداد 3 فرهنگسرا امسال و 4 فرهنگسراي ديگر سال 96 افتتاح خواهند شد.

شایان ذکر است از ابتداي شوراي چهارم تاكنون نیز 42 زمين چمن مصنوعي در شهر اهواز احداث شده است و امسال نيز به اين تعداد افزوده خواهد شد که ان شاالله سال 97 با رسیدن این تعداد به 119 زمین چمن ، در هر محله يك زمين چمن مصنوعي خواهیم داشت. در زمينه امور فرهنگی بانوان نيز با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و نیاز آنان به استفاده از هوای آزاد ،دو پارك بانوان در گلستان و ملي راه (پارك شهروند) نيز احداث شده است.

معاون فرهنگی شهردار اهواز در خصوص برنامه های مذهبی  عنوان داشت:  ما کمک های بسیاری به مساجد کرده ایم و در برگزاری یادواره شهدا نیز مشارکت داشتیم و امسال نیز برای کمک به مساجد کد مستقلی در نظر گرفتیم تا از ظرفیت مساجد به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی افزود: برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم ستادی تشکیل دادیم و با تهیه کلیپ و کتابچه و دیدار با خانواده شهدا دین خود را به این شهدا ادا نمودیم.

آهن جان در ادامه بااشاره  به صرف هزینه های بسیار از سوی شهرداری برای جمع آوری زباله و فضای سبز افزود:ان شاالله با فرهنگسازی این هزینه ها کاهش یابد.

معاون فرهنگی شهردار اهواز همچنین به تشریح طرح های شهردار مدرسه ، شهردار خانواده و غنچه های شهر اشاره نمود و بیان داشت: این طرح ها در مدارس و مهدکودکها برگزار می شود و کودکان تحت پوشش می توانند سفیران ما درخانواده ها باشند.علاوه بر این در راستای آموزش شهروندی در 300 اتوبوس شهر اهواز هرکدام 10 باکس  قرار دادیم و پس از چاپ 650 هزار جلد محصولات فرهنگی ، این محصولات را در اتوبوس ها و در دسترس مردم قرار دادیم و همچنین از این محصولات فرهنگی در  طرح کتاب تاکسی که ویژه آژانس های شهر اهواز هست نیز استفاده می شود.

وی در ادامه به برگزاری همایش های خانوادگی ، کاهش طلاق ، جمع آوری متکدیان ، کارگاههای آموزشی ویژه پرسنل، اتوبوس سلامت ، ساماندهی ورزش همگانی و پرسنل شهرداری ،برنامه های اوقات فراغت و ... نیز اشاره نمود و در پایان از برنامه ریزی برای خدمت به زائران اربعین خبر داد وگفت: در حد وسع و توانمان امکانات لازم را برای زیارت زائران حرم امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی فراهم می نماییم و امسال نیز برای هشتیمن سال در دهه اول ماه محرم یادمان شبهای بین الحرمین را برگزار خواهیم نمود.

گفتنی است پیش از آغاز این جلسه بازدید کاملی از بخش های مختلف قرارگاه جنوب کربلا صورت گرفت و در هر بخش سردار سرتیپ خادم سید الشهدا (دانش پژوه) ، توضیحاتی را ارائه نمودند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.