ارومیه؛

برگزاری چهارمین جلسه مدیران مالی دستگاهای اجرایی استان

چهارمین جلسه عمومی ذیحسابان دستگاه‌‍‌های اجرایی استان به منظور بررسی قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم برگزار گردید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی با اشاره به بخشنامه معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در رابطه با هماهنگی در تعیین حقوق و مزایا و سایر پرداخت های دستگاه ‌های اجرایی، رعایت سقف خالص پرداختی ماهیانه به سایر مقامات و کلیه مدیران و کارکنان پس از کسور قانونی و مالیات نباید از 3 برابرحداقل حقوق تعین شده در ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری تجاوز نماید لذا از ذیحسابان و مدیران مالی درخواست نمود نسبت به رعایت بخشنامه فوق اقدام نمایند.

معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان، با اشاره به فرمت جدید ماده 91 قانون محاسبات عمومی کشور گفت: ضروری است ذیحسابان و مدیران مالی دستگاههای اجرایی در صورت نیاز از فرمت جدید استفاده و رونوشت آن را به مراجع تعیین شده ارسال نمایند.

مزرعه‌لی مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به حساسیت موضوع مالیات در کشور و ارتقاء دانش ذیحسابان و مدیران مالی، گفت: هدف از تصویب قانون جدید، ساده‌سازی و رفع پیچیدگیهای موجود در سیستم مالیاتی، مکانیزه نمودن پروسه وضع و اخذ مالیات در کشور و گسترش پایه‌های مالیاتی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور می‌باشد.

وی در ادامه به تشریح مواد تغییر یافته در قانون جدید مالیات‌های مستقیم پرداخت و سپس به سوالا ت ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی در این رابطه پاسخ داد.

در پایان جلسه مراسم ادای سوگند 6 نفر از ذیحسابان جابجا شده با حضور نماینده وزیر و مدیر‌کل امور اقتصادی و دارائی برگزار گردید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.