مازنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

ضرورت اقدامی اساسی از سوی امت‌های اسلامی برای مدیریت مسئله حج



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به دور خانه خدا چرخیدن و سنگی را در رمی جمرات پرتاب کردن، کافی نخواهد بود و امت‌های اسلامی باید فکر اساسی برای مدیریت مسئله‌ی حج کنند.


ضرورت اقدامی اساسی از سوی امت‌های اسلامی برای مدیریت مسئله حجحجت‌الاسلام "احمد مازنی" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به مسلمانان و حجاج بیت‌الله الحرام اظهار داشت: آنچه که امام راحل و در ادامه آن مقام معظم رهبری در رابطه با فلسفه وجودی حج برای امت اسلام تعریف کردند همان اجرای حج ابراهیمی در قالب عبادت خدا، نفی طاغوت و برائت از مشرکین بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: حج یک امر عبادی و سیاسی است که خداوند آن را برای تمام مسلمانان قرار داد اما هر سال کسانی که عنوان خادم‌الحرمین را بر خود نهاده‌اند از تحقق این حج ابراهیمی ممانعت کرده‌اند.

وی با اشاره به فجایعی که بر مسلمانان طی ایام فریضه حج روی داده است، گفت: اوج جسارت عربستان سعودی به حجاج در واقعه حج خونین و فاجعه منا بود که البته سقوط جرثقیل‌ها را در داخل خانه خدا نباید نادیده گرفت که متأسفانه بعضا به فراموشی سپرده می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: حادثه ناگوار منا طی سال گذشته اتفاق افتاد و مسئولان عربستان سعودی به جای پاسخگویی و عذرخواهی از امت اسلام تنها به صورت طلبکارانه در مقابلشان ایستادند تا حدی که برگزاری حج را برای ما ممنوع کردند.

مازنی با بیان اینکه اقدام عربستان در ممانعت از حضور حجاج ایرانی در مراسم حج امسال تنها یک فرار رو به جلو است، تصریح کرد: آنها گمان می‌کنند که می‌توانند افکار عمومی را با استفاده از رسانه‌های صهیونیستی خود تحت تأثیر قرار دهند، شاید بتوان واقعیات را برای مدتی کوتاه پنهان کرد اما در طولانی مدت حقیقت آشکار خواهد شد.

وی ادامه داد: مسلمانان ایرانی و غیرایرانی در زمان فاجعه منا چه اقدام سیاسی انجام داده بودند که باید با آن وضع فجیع کشته شوند و بعد هم آن‌ها به جای عذرخواهی اعلام کنند شما کار سیاسی انجام داده‌اید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ضمن تاکید براینکه فلسفه حج بر اساس قرآن گرد هم جمع شدن مسلمانان برای منافع، مصالح و مشکلات امت اسلام است، بیان داشت: مسلمانان باید در ایام حج با یکدیگر تعامل و هم‌افزایی داشته باشند و صرفا به دور خانه خدا چرخیدن و سنگی را در رمی جمرات پرتاب کردن، کافی نخواهد بود. امت‌های اسلامی باید فکر اساسی برای مدیریت مسئله‌ی حج کنند.

مازنی اذعان داشت: حج زمانی حج است که مسلمانان با استفاده از این فرصت مشکلات خود را بویژه در مورد بحرین، یمن و سوریه حل کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: جریان سلفی‌گری افراطی که به نام اسلام در دنیا با آبروی مسلمانان بازی می‌کند اکنون به وحدت آنها آسیب زده است و متأسفانه حج نیز از خاصیت اصلی خود افتاده و به حد نازلی از یک عبادت فردی که به صورت جمعی انجام می‌شود، تبدیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار