کاهش بهای نفت در پی مازاد عرضه و افزایش ارزش دلار

بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با روند کاهشی همراه بود.

افت بهای نفت در پی مازاد عرضه و افزایش ارزش دلاربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته (15 شهریور) به تأثیر از افزایش ارزش دلار، با روند کاهشی همراه بود.

با انتشار آمارهای مثبت مبنی بر رشد اشتغال در آمریکا و کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران درباره افزایش نرخ بهره در بانک‌های این کشور، بهای هر بشکه نفت در بازارهای جهانی یک درصد سقوط کرد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر در معاملات اواسط امروز با 7 سنت کاهش 46 دلار و 90 سنت داد و ستد شد. بهای هر بشکه نفت پایه آمریکا نیز برای تحویل در ماه اکتبر در رقم 44 دلار و 44 سنت ثابت ماند.

روند نزولی بهای نفت در حالی رخ داد که روز گذشته الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد اجرای طرح فریز نفتی یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث در نشست آتی اوپک خواهد بود.

از سوی دیگر، تونی نونان، مدیر بحران نفت در میتسوبیشی کورپ گفت: احتمال اجرای فریز نفتی بسیار ضعیف است و حتی اگر بخش اصلی نشست الجزایر به آن اختصاص یابد، عرضه بالای نفت در جهان همچنان باقی می‌ماند. موضع عربستان سعودی درباره کاهش حجم تولید و صادرات تغییر نکرده است و در صورتی اجرای این طرح ممکن است که ایران و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت اوپک از این طرح حمایت کنند و آن را اجرا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار