زنجان،

تکمیل سیلوی گندم ماهنشان در سال آینده

طی سال آینده سیلوی گندم ماهنشان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: متاسفانه در شهرستان ماهنشان سیلوی مناسبی وجود ندارد و به همین جهت سازمان تعاون روستایی گندم کشاورزان را ذخیره می کند.  
منصوری گفت: برای ذخیره گندم کشاورزان ماهنشانی سرمایه گذار بخش خصوصی طی سال آینده سیلوی گندم ماهنشان را افتتاح می کند که ظرفیت ذخیره ۳۰هزار تن گندم را دارد.
منصوری در ادامه افزود: خرید گندم از کشاورزان زنجانی به مرز ۳۴۴ هزار تن رسید و این میزان خرید ۴۰ هزار تن بیشتر از پیش بینی اولیه است.
به گفته ی منصوری مطالبات تا پایان شهریورماه پرداخت می شود وخوشبختانه امسال تولید گندم با توجه به بارش خوب باران بسیار خوب بوده و شهرستان زنجان و خدابنده بیشترین تولید گندم در استان را به خود اختصاص دادند و همچنین امسال خرید گندم به قیمت هزار و ۲۷۰ تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد تعیین‌شده است.
وی با بیان اینکه زنجان طی سال گذشته جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید گندم بوده است و گندمزارهای استان زنجان ۳۰۵ هزار هکتار است، تصریح کرد: تا پایان شهریورماه سال جاری ۶ مرکز خرید همچنان برای خرید گندم از کشاورزان فعال خواهند بود.
گفتنی است در حال حاضر  روزانه ۷۰۰ تن گندم در استان از کشاورزان خریداری می شود و خرید گندم از کشاورزان تا پایان شهریورماه تداوم دارد.
 
انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.