بندرعباس؛

کاهش 18 درصدی قربانیان تصادفات جاده ای در هرمزگان

امسال تعداد قربانیان تصادفات جاده ای در هرمزگان 18 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،سرهنگ علی اسفندانی رئیس پلیس راه هرمزگان گفت: در این مدت شمار زخمی ها نیز 15 درصد کاهش داشته است . 
سرهنگ علی اسفندانی افزود: تعداد تصادفات هم در این مدت 20 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است. 

وی گفت: آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ،افزایش حضور فیزیکی پلیس در جاده ها و محورهای حادثه خیز و افزایش مبالغ جریمه های تخلفات رانندگی در استان از مهمترین عوامل کاهش تصادف ها است. 

رئیس پلیس راه هرمزگان گفت: توجه نکردن به جلو ، خستگی و خواب آلودگی، واژگونی خودرو ، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی از مهمترین عوامل تصادفات جاده ای در استان است. 

سرهنگ اسفندانی افزود: حدود 50 درصد حوادث جاده ای در استان به علت واژگونی خودرو است. 

وی با اشاره به کمبود تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان گفت: باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از همه امکانات و اعتبارات برای افزایش علایم رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات استفاده کرد. 

رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : 28 درصد تصادف های جاده ای به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی راکبان موتورسیکلت ها است که بیشتر در محور شرق استان و در شب رخ می دهد. 

سرهنگ اسفندانی افزود: استفاده نکردن از چراغ و لباس های شبرنگ و کلاه ایمنی از مهمترین عوامل تصادفات راکبان موتورسیکلت است. 

وی گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش آموزش در مدارس از مهمترین برنامه های امسال برای ایمنی بیشتر مسافران است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کاهش ، تصادف ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار