رشد 25 درصدی تجارت بین ایران و آلمان

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:بعد از لغو تحریم ها مذاکرات تجاری سودمندی بین ایران وآلمان برگزار شده که نتیجه این مذاکرات رشد 25 درصدی تجارت بین دو کشور بوده است.

رشد 25 درصدی تجارت بین ایران و آلمانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در نشست تجاری مشترک ایران و آلمان با بیان اینکه بعد از لغو تحریم ها مذاکرات تجاری سودمندی بین دو کشور برگزار شده است، گفت: نتیجه این مذاکرات، انعقاد قرارداد و همچنین رشد 25 درصدی تجارت بین دو کشور بوده است. 
 
وی با اشاره به سابقه خوب کشور آلمان به لحاظ برقراری روابط تجاری با کشور ایران افزود: در دوران تحریم میزان تجارت بین دو کشور رقمی معادل  4 میلیارد دلار بوده است که انتظار می‌رود با لغو تحریم ها و افزایش معاملات این رقم به 10 میلیارد دلار برسد.
 
خوانساری بزرگترین مانع پیشرو روابط تجاری با این کشور را مربوط به مشکلات بانک ها عنوان کرد و گفت:مشکلات اصلی بانک های بزرگ ایرانی همچنان لاینحل باقی مانده است.
 
به گفته وی کشور ایران بازار 80 میلیونی نیست بلکه با توجه به در نظر داشتن کشورهای همجوار می توان آن را یک بازار 400 میلیونی در نظر گرفت و کشور آلمان نیز به نوبه خود می تواند از این بازار بهره برداری کند. 
 
خوانساری با بیان اینکه کشور آلمان پس از شناخت و یک ارزیابی کلی به این نتیجه خواهد رسید که ایران امن ترین و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است، گفت: برخورداری از قشر تحصیل کرده، منابع عظیم نفت و گاز، انرژی، دارو و خودرو می تواند گزینه جذابی برای آنان تلقی شود. 
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: از طریق تقویت نهادهای تولیدی می توان زمینه برای رشد 5 درصدی و با نگاه صادراتی به کشور، زمینه را برای جذب سرمایه گذاری خارجی سهل تر کرد. 


 
انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، ایران ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار