زنجان،

ابلاغ آیین نامه جدید برای تشکل های مردم نهاد

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از ابلاغ آیین نامه جدید تشکل های مردم نهاد از سوی معاون اول رییس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پس از ۲۸ ماه جلسه و نشست های متعدد و بحث های کارشناسی دقیق، اسحاق جهانگیری آیین نامه جدید تشکل های مردم نهاد را به وزارت کشور، وزارت تعاون، وزارت ورزش و جوانان، وزارت دادگستری، سازمان میراث، سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده ابلاغ کرد.
درویش در ادامه افزود: در این آیین نامه که در ۳۹ ماده و ده صفحه تنظیم شده است، به شکلی پررنگ و قانونی، اجازه فعالیت به شبکه های استانی و ملی بدون لزوم دریافت پروانه فعالیت و ثبت تشکل داده شده است.
به گفته درویش در این آیین نامه، نهادی موسوم به شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل ها در سه سطح ملی، استانی و شهرستان شکل گرفته و دبیرخانه آن در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری ها خواهد بود.
درویش خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد مطلع باشند که بر اساس ماده ۱۴ این آیین نامه حداکثر ظرف یک ماه دبیرخانه شورا باید درصورت رعایت ضوابط، اجازه تاسیس تشکل را صادر کند تا بقیه مراحل ثبت قانونی طی شود.
دستورالعمل اجرایی این آیین نامه ظرف شش ماه با حضور نمایندگانی از وزارت تعاون، ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست نهایی خواهد شد .
درویش در پایان تاکید کرد تمامی تشکل ها از جمله تشکل های محیط زیستی باید ظرف دو سال آینده، اقدام به تطبیق وضعیت خود با این آیین نامه کنند.
 
انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.