رونمایی از 2 هزار و 400 محصول دانش‌بنیان در جشنواره گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: بر طبق نقشه سند راهبردی بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان 2 هزار و 400 محصول فناوری شده را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش هماهنگ کننده این ستاد با سایر بخش‌های کشور در زمینه گیاهان دارویی و ترویج طب سنتی در کشور اظهار داشت: برای تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط با گیاهان دارویی و روش‌های طب سنتی این ستاد در معاونت علم و فناوری مشغول به فعالیت شده تا وظایف هر دستگاه و سازمان ذیربط در جهت تبلیغ گیاهان دارویی به خوبی مشخص شود. 

وی بیان کرد:‌ در سال‌های گذشته یک سند راهبرد ملی تحت عنوان برنامه ششم به وسیله شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و در آن نقش دستگاه‌ها برای تولید گیاهان دارویی به وسیله شرکت‌های فناور و دانش بنیان به روشنی تبیین شده است. 

عصاره یادآور شد:‌ شرکت‌های دانش بنیانی که دارای ایده‌های نو بوده و محصولاتشان دارای خاصیت ارزش افزوده هستند به طور کامل حمایت مالی و کاری انجام می‌دهند و این اقدام در راستای سیاست‌های اقبالی رهبری معظم در حوزه سلامت است.

وی عنوان کرد: بر طبق ماده 12 سیاست‌های به تصویب رسیده سند راهبردی تاکید خاصی در افزایش صادرات محصولات گیاهان دارویی و طب سنتی بوده و در این سند دستور ویژه‌ای مبنی بر شناسایی گونه‌های مختلف گیاهان دارویی در کشور شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم این ستاد سازمان دهی چرخه صادرات گیاهان دارویی از مواد خام به محصولات دانش بنیان است، تصریح کرد: ستاد توسعه گیاهان دارویی حمایت ویژه‌ای از کشورهای دانش بنیانی که محصولاتشان صادر شده حمایت کرده و طی این چند سال جهتگیری‌های مناسبی صورت گرفته است. 

عصاره ابراز داشت: محصولات دانش بنیان در سال گذشته در زمینه گیاهان دارویی به 40 عدد افزایش یافته که تعداد شرکت‌های دانش بنیان فعال در این زمینه بیش از 100 شرکت است.

وی گفت: در نمایشگاه جشنواره گیاهان دارویی امسال بیش از 2 هزار و 400 محصول به مردم ارائه شده و سلامت‌کده پزشکی با حضور 30 تن از پزشکان متخصص در حاشیه نمایشگاه اقدام به بلیت رایگان بازدیدکنندگان می‌کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار