ایلام؛

اجرای پروژه احیای درختان بلوط در ایلام

مشاور بین المللی مدیریت جنگل پروژه خشکیدگی درختان بلوط فائو گفت 2 پروژه بین المللی برای احیا و جلوگیری از زوال درختان بلوط از سال آینده در این استان اجرا می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛، مشاور بین المللی مدیریت جنگل پروژه خشکیدگی درختان بلوط فائو در سفر 2 روزه خود از برخی از عرصه های جنگلی و درختان بلوط استان ایلام بازدید کرد.

ادوارد هوخ بیشلر که به منظور بررسی وضعیت خشکیدگی درختان بلوط ایلام و اقدام های انجام گرفته برای مهار آن به استان امده است اعلام کرد: در بازدیدهایی که دیگر نمایندگان فائو از جنگل های بلوط استان ایلام بعمل آوردند و با تایید اقدام های انجام گرفته توسط مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ایلام به همراه استان فارس بعنوان استان های پایلوت خشکیدگی درختان بلوط انتخاب شدند.

وی گفت: استان ایلام اقدام های در خور توجهی را در مورد کنترل زوال بلوط انجام داده که با ارزیابی های کارشناسان فائو استان ایلام یکی از استان های طرح خشکیدگی درختان بلوط انتخاب شده و با توجه به اینکه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ایران یک دستورالعملی را برای مدیریت درختان بلوط اکوسیستم زاگرس تعریف و تدوین کرده است این دستورالعمل با حضور جمعی از کارشناسان داخلی و بین اللملی منطقه مدیترانه مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد.

وی افزود: با بررسی این دستورالعمل از سوی این کارشناسان بهترین شیوه و راهکار برای موضوع خشکیدگی درختان بلوط تدوین و سپس مورد اجرا قرار می گیرد و از دل همان دستورالعمل پروژه های اجرایی استخراج می شود و یکی از اهداف این بازدید، رصد مشکلات و مسائل موجود در عرصه های طبیعی و درختان بلوط استان ایلام است.

هوخ بیشلر با بیان اینکه دستورالعمل به تنهایی کافی نیست، تاکید کرد: مشکلات باید شناسایی و مورد بازبینی قرار بگیرد و ضمن بررسی پیچیدگی های موجود در عرصه ها، برای این معضل ها و پیچیدگی ها راهکارهای علمی، عملی و منطقی تعریف و اتخاذ شود و همچنین یکی دیگر از برنامه های این سفر تهیه گزارش از وضع موجود در طی بازدیدهای به عمل آمده در استان ایلام است.






انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، بلوط ، درخت ، خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.