هنر تئاتر بیشتر از سایر هنرها معرف فرهنگ جامعه است

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی تئاتر را یكی از سخت‌ترین هنرها دانست و گفت: این هنر بیشتر از سایر هنرها می‌تواند معرف فرهنگ جامعه باشد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری حوزه هنری؛ در آیین افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان كردستان كه در شهرستان قروه افتتاح گردید رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان كردستان به تبیین اهداف و رسالت های حوزه هنری پرداخت.

وی در این مراسم كه در سالن امفی تئاتر كانون فرهنگی و تربیتی اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه برگزار شد با تقدیر از همراهی مدیران شهرستانی در این مراسم گفت: حوزه هنری دو رسالت اصلی شناسایی، كشف، جذب و پرورش هنرمندان جوان و تولید اثار فاخر و ارزشی را برعهده دارد و در مسیر هنر ارزشی و جریان سازی در تولیدات گام بر می دارد.

وی با اشاره به سیاست های مركز هنرهای نمایشی كشور كه ریل گذاری و سیاست گذاری تئاتر در مراكز استانی را بر عهده دارد افزود: ما در حوزه هنری به دنبال پرورش نسل تازه ای از هنرمندان متعهد به انقلاب هستیم.

مرادی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص هنر و فرهنگ گفت: این كه آقا می فرمایند: «هر اندیشه ای كه در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست» یك كلید واژه و یك نقشه راه است كه باید مورد توجه تمامی متولیان كشور قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی كردستان با اشاره به تأثیرگذاری آثار هنری بر ذهن مخاطب تصریح كرد: تأثیرگذاری و ضریب نفوذ وماندگاری سریال یوسف پیامبر را كسی می‌تواند منكر شود و این برنامه و دیگر تولیدات هنری می‌تواند تأییدی بر اهمیت استفاده از هنر در توسعه فرهنگ باشد.
مرادی گفت: امروز باید با زبان هنر با مخاطب صحبت شود؛ اصولا هدف انقلاب نیز كه خود یك انقلاب فرهنگی بوده است توسعه فرهنگ وهنر است و این است كه رهبر انقلاب می فرمایند فرهنگ نباید در ذیل و حاشیه سیاست و اقتصاد باشد بلكه باید دركنار توسعه سیاسی ، اقتصادی ، توسعه فرهنگی هم اتفاق بیافتد .

وی توجه به پیوست فرهنگی را در تمامی طرح های عمرانی و اقتصادی مورد تأكید قرار داد و گفت : فرهنگ و ارزشهای فرهنگی هویت و روح یك ملت است و توجه به زیرساخت های فرهنگی و توسعه هنر باید در اولویت تمامی دست اندركاران استان قرار گیرد .
 
مرادی سپس به كردستان به عنوان  استانی با بیش از 2000 مسجد اشاره كرد وگفت : مسجد در كشور همواره یك پایگاه بزرگ و مهم فرهنگی بوده و نقطه آغازین بسیاری از حركتهای انقلابی قبل و بعد از انقلاب مساجد بوده است كه باید از این ظرفیت و پتانسیل مهم مردمی در جهت مردمی نمودن هنر علی الخصوص هنر تئاتر بهره برداری نماییم.

وی امنیت امروز كردستان را مرهون همراهی مردم دانست و گفت: تئاتر باید وارد زندگی مردم گردد و این هنر به عنوان یك هنر سخت و تنها هنری كه با وجود مخاطب و نمایشگر معنی پیدا می نماید می تواند به عنوان یك هنر مردمی در اعتلای فرهنگ جامعه نقش ارزنده ای را داشته باشد.
 
وی با اشاره به موقعیت شهر قروه گفت: این شهر به عنوان شهر اسطوره های ایثار و مقاومت، شهر ولایت مدارو شهر چمران كردستان شهید ورمقانی بهترین پایگاه جهت افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد است كه جا دارد از پیگیری های هنرمند خوب شهرستان قروه آقای یونس صحرا رو در پیگیری تأسیس این دفتر و همراهی مسئولین شهرستان قروه از پیشكسوتان و هنرمندان تئاتر این شهرستان جهت همراهی و همكاری در تولید آثار فاخر و اهداف این دفتر همكاری لازم را با حوزه هنری داشته باشند.
 
در ابتدای این مراسم كه، معاون فرماندارقروه، شهردار قروه، رئوسای آموزش و پرورش، فرهنگ وارشاد اسلامی، بنیاد شهید و نمایندگانی از ادارت مختلف و هنرمندان پیشكسوت و جوان شهرستان قروه نیز حضور داشتند "یو نس صحرارو " در سخنانی به برنامه های این دفتر در قروه پرداخت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار