کرمانشاه؛

بیان اقدامات طرح تحول نظام سلامت

رئیس اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اقدامات طرح تحول نظام سلامت را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئیس اداره تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه بازسازی و نوسازی تجهیزات هتلینگ بیمارستانی مراکز تابعه در قالب اختصاص تجهیزات مربوطه شامل تخت و کلیه متعلقات آنها و... از طرف وزارت متبوع به ارزش تقریبی پنج میلیارد تومان ، اختصاص سایر تجهیزات مربوطه از محل طرح 80-20 به ارزش تقریبی 30 میلیارد تومان را از جمله اقدامات طرح تحول نظام سلامت دانست.

 شیرزادیان به ارتقاء بخش تصویربرداری استان اشاره کرد و گفت: پنج دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه MRI برای مراکز درمانی تابعه استان به ارزش تقریبی چهارده میلیارد تومان خریداری و نصب گردیده که منجر به قطع کامل ارجاعات مراکز یاد شده به مراکز ریفرال جهت دریافت خدمت تصویربرداری و نتیجتاً کاهش ریسک آسیب به بیمار و رضایتمندی آنان گردیده است که این مقوله در شهرستانهای تابعه نمود بیشتری داشته است.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی از پیگیری و اختصاص تجهیزات عمومی بیمارستانی در قالب بند ط به ارزش 7 میلیارد و 300میلیون تومان جهت شش قلم کالای اساسی شامل مانیتورینگ، تخت اتاق عمل، چراغ سیالتیک، الکتروشوک، رادیولوژی پرتابل و کنسول گازهای طبی تا پایان سال پروژه خبرداد.

شیرزادیان تدوین پروپوزال پیاده سازی سیستم کنترل کیفی تجهیزات پزشکی به صورت متمرکز ، خریداری و ارتقاء سامانه جامع تجهیزات پزشکی دانشگاه ، تعریف و پیاده سازی فرایند اسقاط تجهیزات سرمایه‌ای ، تجهیز اداره نگهداشت به امکانات روز ، تهیه سامانه مکانیزه پایش و ارزشیابی مراکز درمانی و مؤسسات پزشکی ، برنامه ‌ریزی به منظور عقد قرارداد متمرکز سرویس و نگهداری جهت دستگاه‌های سرمایه‌ای و با تعداد بالا را از جمله فرآیندهای قابل توجه برای پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداشت در کلیه مراکز تابعه دانشگاه دانست .

وی متمرکز نمودن فرآیند خرید ملزومات مصرفی مورد نیاز مراکز تابعه ، متمرکز کردن فرایند کنترل کیفی و کالیبراسیون جهت کلیه مراکز درمانی تابعه را از جمله برنامه‌های آتی واحد تجهیزات پزشکی دانشگاه بیان کرد و افزود: خریداری تجهیزات سرمایه‌ای مصوب سفر اخیر ریاست محترم جمهور گامی در جهت راه‌اندازی بخش نرواینترویشن و مرکز Storke به عنوان معدود دانشگاه‌های دارنده این سیستم‌ها در کشور با اعتباری نزدیک به 30 میلیون تومان است.

مهندس شیرزادیان در خاتمه از نصب و بهره‌برداری از دستگاه پیشرفته جدید شتابدهنده بخش رادیوتراپی مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) با اعتباری نزدیک به 10 میلیارد تومان خبرداد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، تحول ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.