هادی زاده: ملی پوشان ما توانایی رکورد شکنی در پارالمپیک دارند

رئیس انجمن دو و میدانی گفت: در صورت تکرار رکورد های تمرینی توسط ملی پوشان، می توانند در ریو رکورد شکنی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر هادی زاده رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولین بیان کرد: در بازی های پارالمپیک ریو درکلاس های مختلف سه ماده، 26 نماینده داریم.در ماده دو، 2 دونده در 1500 متر ویک دونده در 100 متر به میدان خواهند رفت.

وی ادامه داد: یک نماینده هم در پرش طول داریم و 22 نفر دیگر پرتابگر دیسک ، وزنه و نیزه هستند.در گذشته پیمان نصیری تنها نماینده ایران در دو و پرش بود اما اکنون در ریو دو ملی پوش دیگر به این دو ماده اضافه شدند واین نشان از پیشرفت چشمگیر دو و میدانی در سال های اخیر دارد و در پارا آسیایی آینده نتیجه این پیشرفت رابیشتر حس خواهیم کرد.

هادی زاده عنوان کرد: باتوجه به خستگی سفر طولانی تهران به ریو ملی پوشان راضی به استراحت در روز نخست نبودند، اما کادر فنی تیم تشخیص داد که بازیکنان به استراحت بپردازند.

وی تصریح کرد: از امروز صبح تمرینات جدی را در زمان های مختلف آغازکرده ایم. در روز نخست بازی ها دو نماینده ما در پرتاب وزنه به میدان می روند. سیفی پور و سامان پاکباز در دوکلاس جداگانه پرتاب های خودرا انجام خواهند داد.

هادی زاده گفت: تعدادی از دونده های ما تازه کار هستند، آنها سالها زحمت کشیدند تا یک روز در پارالمپیک هنرنمایی کنند. بازی های پارالمپیک با مسابقات دیگر فرق دارد و واقعا سطح مبارزات بالاست .

وی عنوان کرد: در دوومیدانی المپیک رکوردهای کمی زده شد واین نشان می دهد که سطح رقابت ها بسیار بالا بود ولی ما درپارالمپیک باانگیزه ظاهر خواهیم شد واگر بچه ها بتوانند همان رکورد اردوهای تهران را تکرار کنند شاهد رکورد شکنی در پارالمپیک  توسط نمایندگان ایران خواهیم بود.


هادی زاده اظهار داشت: دربسیاری ازکلاس ها ، به جای اینکه با دنیا رقابت داشته باشیم بیشتر با خودمان رقابت داریم و به طور دقیق نمی دانیم که کدام دونده ما طلایی خواهد شد واین هم خوب است وهم به ما به لحاظ کسب مدال طلا آسیب می رساند. 

رئیس انجمن در ادامه بیان داشت: صالح فرج زاده با کائدی ، محمدیاری با ناصری ،باقری با حامدامیری و عظیمی با مختاری رقابت سخت و تنگاتنگی در پرتاب ها خواهند داشت.

هادی زاده در خصوص نبود نماینده ایران در ماده دو با ویلچر گفت: وقتی بحث تکنولوژی در ورزش مطرح می شود ما دچار مشکل می شویم.حضور در این ماده نیاز به ویلچرهای مخصوص دارد.قیمت تعدادی از این ویلچرها با قیمت یک خودرو برابر است.

وی تصریح کرد: نکته جالب توجه اینکه کلاس های دوومیدانی طوری است که این ویلچرها سال به سال عوض می شوند وقدیمی ها از مد می افتند پس سرمایه گذاری در دوهای ویلچری بودجه زیادی می طلبد که ما در ورزش نداریم.ازطرفی سیستم پیست  ورزشگاه های ما مناسب این نوع ویلچرهانیست.

هادی زاده افزود: به ویژه درشهرستانها ، که امکانات ناچیز است. ما خودمان در تهران ازامکانات دوومیدانی کاران سالم بهره می بریم. این موضوع ناگفته نماند که سیستم دوومیدانی معلولین ما قدرتی است.آفریقایی ها دراستقامت وسرعت تبحر دارند ولی ما قدرتی هستیم. 

رئیس انجمن دو و میدانی در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت مناسبی در ورزشگاه آفتاب انقلاب برای ما وجود ندارد. خدمتگزاران درآفتاب انقلاب نهایت همکاری را با مادارند ولی تاکید می کنم  که این مکان باید بهینه سازی شود. افزایش امکانات برای افراد غیر معلول نیز کارساز خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار