آغاز سال تحصیلی 96-95 در مدارس علمیه بوشهر

سال تحصیلی 96-95 در مدارس علمیه استان بوشهر آغاز شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آیین آغاز سال تحصیلی 95- 96 در مدرسه علمیه امام خمینی بوشهر، گفت: حوزه انقلابی، حوزه ای زنده و فعال درعلم و جهاد، حاضر در صحنه، ولایتمدار، پویا در علم، پژوهش، تحقیق و دفاع ازحاکمیت نظام و انقلاب است.

 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: حوزه‌ غیرانقلابی، حوزه‌ای متروکه است که با اصول حوزه انقلابی مورد تاکید علمای اسلام تفاوت دارد.

وی با بیان این که پایه و اساس همه مدارس علمیه باید بر محور ولایتمداری و اصول انقلاب باشد، بیان کرد: حوزه علمیه مانند یک قرارگاه آسمانی انقلاب درخط مقدم تهاجم جهان استکبار قرار دارد.

 با تاکید براین که مساجد شهر نباید بدون روحانی باشند، گفت: با انجام کاری جهادی مساجد بدون روحانی استان بوشهر باید شناسایی واین کاستی با حضور روحانیون فعال و پویا جبران شود.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر تربیت 80 استاد درجه یک حوزوی در استان تصریح کرد: از مدرسه‌های علمیه باید پژوهشگران دینی برای تبلیغ به روز دین تربیت شوند.

آیت الله صفایی بوشهری خطاب به طلبه‌های ورودی امسال برضروت فهم دین، جدیت در تحصیل، تهذیب نفس و اخلاق، انضباط و نظم، استراحت کافی و تغذیه مناسب ایشان تاکید کرد.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر 139هزار متر مربع حوزه در استان بوشهر ساخته شده است و پذیرش و استقبال طلبه‌های نیز نسبت به گذشته پنج برابر شده است.

مدیرحوزه‌های علمیه استان بوشهر نیز گفت: امسال در هشت مدرسه علمیه 750 طلبه مشغول به تحصیل می‌شوند و همچنین نزدیک به صد استاد مسؤولیت آموزش آنان را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام رضا خدری افزود: امسال 165طلبه جدید جذب مدارس علمیه استان بوشهر شده اند که دوره‌های تثبیت و میثاق طلبگی را طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: صد طلبه در قالب طرح هجرت در شهرها و روستاهای استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

در این آیین از افراد برگزیده پایه های تحصیلی پارسال تجلیل شد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.