شکایت فلسطین از شهرک سازی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل

تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد شهرک سازی رژیم صهیونیستی را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز؛ در پی تصمیم کابینه رژیم اشغالگر قدس مبنی بر گسترش شهرک های صیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن، تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد موضوع را از طریق شورای امنیت سازمان ملل پیگیری می کند. 

نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان گفته است «شهرک سازی، غیرقانونی و نقض قوانین و کنوانسیون های بین المللی است و لازم است برای توقف این امر، مداخله ای بین المللی صورت بگیرد. رهبران فلسطین با همکاری اتحادیه عرب و گروه وزرای عرب به زودی تماس هایی را برای تسریع در برگزاری نشست شورای امنیت برقرار می کنند تا قطعنامه ای برای توقف شهرک سازی تصویب شود.»

اظهارات ابوردینه در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی ساخت صدها واحد مسکونی را در آن سوی خط سبز تصویب و اجازه ساخت در این منطقه را که در حال حاضر 179 واحد وجود دارند، صادر کرده است. 

ابوردینه افزود «هشدار دولت آمریکا به اسرائیل درباره ساخت و ساز در زمین های فلسطینی کافی نیستند. آنچه لازم است، اقدامی است که اسرائیل را وادار به توقف فعالیت های شهرک سازی کند زیرا این اقدامات باعث تضعیف تلاش های منطقه ای و بین المللی برای احیای فرایند صلح می شوند.»

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار