اصفهان؛

بيش از يك هزار زوج جوان زندگی مشتركشان را در جوار هلال آغاز کردند

بيش از يك هزار زوج جوان زندگی مشترك خود را در قالب جشن ازدواج با عنوان جشن پیوند گل‌ها در شب اول ذالحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س)آغازکردند.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، در گفتگو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این یکهزار زوج جوان طی  ۱۹دوره برگزاری جشن پیوند گل‌ها آغ6از ز ندگی مشترک خود را در جوار این آستان مقدس جشن گرفتند و با توسل به اهل بیت(ع) زندگیشان را آغاز کردند.

محمد نساج یگانه بیدگلی، با اشاره به آغاز جشن پیوند گل‌ها از سال ۱۳۸۷ افزود:امسال نیز در نوزدهمین دوره این جشن ازدواج همزمان با فرارسيدن اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) نوزدهمین جشن پيوند زناشويی زوج های جوان شهرستان آران و بيدگل و حومه از ساعت 19 عصر روز جمعه 12 شهریورماه، در سالن بوستان مهربانو

برگزارشد.

وی، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه و ترويج و تشويق جوانان به ازدواج را هدف از برگزاری جشن پیوند گلها عنوان‌کرد و گفت: 110 زوج جوان در جشن امسال زندگی مشترك خود را در جوار بارگاه ملكوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در فضايی سرشار از معنويت و شادی آغاز کردند.

به‌گفته‌وی، حرکت کاروان شادی از حرم امامزاده قاسم ابن علی النقی (ع) به طرف آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد کارشناس مسائل دینی و  برنامه سمت خدا ا ز شبکه سه سیما، اجرای برنامه های طنز، مديحه‌سرايی، گروه تواشيح و هم خوانی هلال منير، اهدای بسته‌های تبركی و فرهنگی و اطعام زوج های جوان با غذای تبركی حضرت از ديگر برنامه‌های پيش‌بينی‌شده اين مراسم بود.

مسوول پایگاه اینترنتی هلال، در ادامه تصریح‌کرد:با توجه به سنت ديرينه مردم شهرستان آران و بيدگل كه پس از برگزاری مراسم عقد و ازدواج جهت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در اين آستان حضور می‌يابند آستان مقدس از پنج سال قبل تصميم گرفت اين سنت را به صورت سازمان يافته ای در قالب جشن ازدواج هر سه ماه يك بار همزمان با اعياد و مواليد و جشن های مذهبی برگزار نمايد كه اين امر با استقبال مردم رو برو شده است.

نساج یگانه بیدگلی، اظهارداشت: نوزدهمین جشن پیوند گل ها، به همت موسسه ی خیریه ی الزهرا(س) و همکاری هيات امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) شب گذشته، دوازدهم شهریور ماه، در بوستان مهربانو برگزار شد.

وی، با اشاره حضور  زوج‌های جوان در پایان مراسم جشن در گلزار شهدای آستان مقدس امام زاده محمد هلال بن علی(ع) و تبرک به ساحت مقدس پاک این بزرگ مردان آسمانی برای شروع زندگیشان گفت:این زوج‌های جوان ضمن تبرک به تربت مقدس شهدا و  استعانت از نورانیت و معنویت این فرشیان عرش نشین برای داشتن زندگی پاک و  مقدس از شهدا استمداد خواستند.

به‌گفته‌وی، برگزاری تور مسافرتی تهران گردی، شامل بازدید از برج میلاد، کاخ نیاوران، زیارت حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و امام زاده صالح(ع)، ویژه این زوج‌ها از طرف موسسه خیریه‌ی الزهرا(س) و انتخاب ۱۵ زوج از میان زوج های جوان شرکت کننده در مراسم به قید قرعه برای حضور در برنامه تلویزیونی خندوانه از دیگر برنامه‌های تشویقی این زوج‌ها بود.

شایان ذکر است:آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بيدگل شمالی ترين نقطه استان اصفهان واقع شده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.