جهانگیری در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید:

بی‌دولتی در فرهنگ به نفع کسی نیست/ دولت هیچ‌گاه از توجه به بخش فرهنگی غفلت نکرده است


معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت از آغاز فعالیت خود با چالش‌های زیادی از جمله تورم، رکود و تحریم مواجه بوده اما هیچ وقت از توجه به بخش فرهنگ غفلت نکرده است.


بی‌دولتی در فرهنگ به نفع کسی نیست/ دولت هیچ وقت از توجه به بخش فرهنگ غفلت نکرده استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید که در روز شنبه 13 شهریور در محل کتابخانه ملی برگزار شد با بیان اینکه بخش فرهنگ در کشور بسیار مهم است گفت: در راستای فرهنگ دولت باید در بررسی مسائل پیش روی کشور به برنامه‌ها و اهداف خود بپردازد.

وی افزود: برای پیشبرد برنامه‌های بخشی و فرابخشی خود در خارج از محدوده دولت همکاران ما در دولت تلاش‌های ویژه‌ای کردند و دستگاه‌‌های مختلف به طور مستقیم عهده‌دار مسائل فرهنگی هستند.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت مسئولیت‌های مشترکی با قوای دیگر برای پیشبرد اهداف فرهنگی کشور دارد تصریح کرد: اهمیت فرهنگ در نظام ما به پیشینه تاریخی، تمدنی، آرمان‌های امام راحل، پیگیری‌های مقام معظم رهبری و الزامات توسعه همه جانبه و پایدار کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: ما در همه ابعاد به مسائل فرهنگی نیازمندیم چرا که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و ارتقای آن برای بهبود زندگی مردم در تمام عرصه‌ها بوده است. 

جهانگیری تصریح کرد: در میان مؤلفه‌هایی که برای توسعه همه جانبه کشور نقش دارند، نقش سرمایه فرهنگی از سایر سرمایه‌های مستقیم و غیرمستقیم ممتازتر است و قطعا می‌تواند درجهت توسعه همه جانبه و پایدار کشور نقش ویژه‌ای داشته باشد، اگر در بسیاری از بخش‌ها موفق نشده‌ایم مطمئنا مسائل فرهنگی در آن‌ها تعیین کننده بوده و شرط لازم برای استفاده حداکثری از سرمایه انسانی است.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اگر به طور جد به دنبال توسعه اقتصادی هستیم شرط لازم توجه به منابع انسانی و سرمایه اجتماعی است که مهمترین آن اعتماد مردم به نظام است بر این اساس باید از قدرت فرهنگی برای حل مسائل کشور استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای پیشبرد این مهم باید با سازمان‌ها و ارگان‌ها هم‌افزایی داشته باشیم گفت: دولت از آغاز فعالیت خود با چالش‌های زیادی از جمله تورم، رکود و تحریم مواجه بوده اما هیچ وقت از توجه به بخش فرهنگ غفلت نکرده است.

جهانگیری اضافه کرد: لغو تحریم‌ها، مهار تورم، بازگرداندن رونق به کشور جزء نیازهای مهم کشور بود و در کنار آن مسائل آموزشی، علمی، هنر، زنان، نخبگان، میراث فرهنگی و گردشگری، ارزش‌ها و باورهای دینی همواره در دستور کار دولت بود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ضرورت ارتقای توانمندی فرهنگی دولت در نظام و جامعه مهم بوده تا بتوانیم با لوازمی که در اختیار داریم به شکوفایی در عرصه اقتصادی و اجتماعی برسیم بر این اساس با سرمایه فرهنگی، اجتماعی باید بخش زنان، جوانان و نخبگان توجه ویژه‌ای کرد.

وی اضافه کرد: در این رهگذر باید دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، کانون اعتماد جامعه باشند و در جهت تحقق اهداف فرهنگی گام‌های موثری بردارند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه کشور ما در شرایط شوک نفتی قرار داشت گفت: ما در دوران تورم و در راستای میزان کاهش قیمت نفت به خوبی از شوک نفتی عبور کردیم و این موفقیت را مرهون اعتماد مردم به نظام هستیم که اگر این اعتماد نبود ما حتما دچار بحران می‌شدیم. 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است گفت: بی‌دولتی در فرهنگ به نفع کسی در کشور نیست و مبارزه با فساد سیاستی است که همواره در دستور کار دولت قرار دارد تا بتوانند حقوق مردم را بگیرند و در راستای مبارزه با افراط گرایی، هرج و مرج و توجه به قانون گام بردارند.

وی در پایان با بیان اینکه ما امروز در شرایط اقتصاد مقاومتی به دنبال پیشبرد توسعه کشور هستیم خاطر نشان کرد: برنامه بلند مدتی در حال تدوین است که یکی از محورهای اصلی آن گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است که برای این مهم رئیس رسانه ملی و عوامل این سازمان برای هدایت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، جهانگیری ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار