کرمان؛

کرمان رتبه پنجم اشتغال تعاونی ها

مدیر کل تعاون، ار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در 5 ماه نخست امسال 98 تعاونی با عضویت 2 هزار و 104 نفر و سرمایه گذاری 32 میلیارد و 401 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

کرمان رتبه پنجم اشتغال تعاونی هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،رضا اسماعیلی افزود: استان کرمان در این بخش با هفت درصد سرمایه گذاری نسبت به کل کشور در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تا ابتدای شهریور امسال پنج هزار و 389 تعاونی با عضویت بیش از 2 میلیون نفر و سرمایه گذاری 2 هزار و 200 میلیارد ریال در حال فعالیت بوده است.
اسماعیلی گفت: این درحالی است که استان کرمان از لحاظ تعداد تعاونی ها 5 و 4دهم تعاونی های کشور را در خود جای داده است

وی با اشاره به اینکه این تعاونی ها برای 56 هزار و 109 نفر ایجاد اشتغال کرده است تصریح کرد: استان کرمان در این زمینه در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد.

اسماعیلی گفت: در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از هزارو200 درصد رشد سرمایه گذاری در حوزه تعاون را برای استان کرمان شاهد بودیم.

وی افزود: از ابتدای سال 94 تا روز تصویب برجام تعداد 27 تعاونی با سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد و 71 میلیون ریال در استان به ثبت رسید و بعد از برجام فقط در پنج ماه اول سال 95 تعداد 84 تعاونی در استان ثبت شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: 23 میلیارد و 219 میلیون ریال در این تعاونی ها سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: در حوزه تعاونی ها با گرایش کشاورزی نیز 28 درصد در تعداد و 477 درصد در سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشتیم.

اسماعیلی افزود: استان کرمان در بخش تعاونی های معدنی نیز 800 درصد در تعداد، 771 درصد در میزان اشتغال زایی و 161 درصد هم در میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

وی تصریح کرد: این آمار نشان دهنده این است که مردم نسبت به بخش تعاونی ها اقبال خوبی داشته اند.
انتهای پیام /ح
فریناز حسین جانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.