ابتکار:

تفاهم نامه فی مابین سازمان محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استفاده از نتایج پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر دانش روز، حداکثر اطمینان و حداقل ضریب خطا را در حل مشکلات محیط زیست رقم می زند.

تفاهم نامه فی مابین سازمان محیط زیست و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئيس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی که امروز (شنبه) در سالن اجتماعات سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: برای راه حل یابی مسائل حوزه محیط زیست باید از دانش های کاربردی مبتنی بر روز استفاده کرد. 

وی گفت :فراتر از مباحث علمی،  بهره مندی از نتایج پروژه ها و استفاده از پژوهش های دانشگاه آزاد منجر به حداکثر ضریب اطمینان و حداقل ضریب خطا در حل مسائل می شود.

وی گفت: در بسیاری از ابعاد، ادارات کل محیط زیست استان ها با دانشگاه آزاد استانی همکاری و ارتباط تنگاتنگی دارند، زمینه ها برای همکاری بسیار زیاد است و خوشحالم که امروز آن را در قالب امضای تفاهم نامه در یک چارچوب قرار دادیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از افتخارات جمهوری اسلامی است، افزود: این دانشگاه ظرفیت بسیار خوبی دارد، بنابراین ایجاب می کند از تمام این ظرفیت ها و توانمندی ها در راستای حفظ محیط زیست استفاده کنیم.

ابتکار به تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت علوم اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه در خصوص توسعه رشته ها در حال همکاری هستیم، پیشنهاد دادیم تا یک واحد درسی به صورت اختیاری در راستای آشنایی با فرهنگ محیط زیستی و با نگاه اصلاح رفتار به دروس دانشگاهی اضافه شود که این واحد می تواند به صورت عملی نیز ارائه شود.

وی ادامه داد: با جهاد دانشگاهی هم بحث تشکل های علمی و تشکل های دانشجویی محیط زیستی را داریم، بیش از 100 تشکل محیط زیستی در جهاد دانشگاهی فعال است که می تواند منجر به جریان سازی اجتماعی در راستای حفظ و کمک به محیط زیست شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بيان داشت: علاوه بر این طبق ماده 190 برنامه ششم توسعه، تاکید شده تمام دستگاه های دولتی از جمله دانشگاه ها هم باید مدیریت سبز داشته باشند و این موضوع در مجموعه خودشان مدیریت شود که شامل مصرف آب، کاغذ و یا تفکیک و جمع آوری زباله می شود که در قالب مدیریت سبز به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است.

ابتکار تاکید کرد:در توجهی که رئیس جمهور به معقوله محیط زیست دارد و دولت تدبیر و امید را محیط زیستی نامیده است، باید از تمام ظرفیت ها برای پیشبرد برنامه های محیط زیستی و حفظ آن استفاده کنیم تا مبتنی بر دانش روز پیش رویم که در این راستا نقش دانشگاه ها بسیار مهم و کلیدی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.