اهواز؛

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به زیرساخت مناسبی که در شهرستان اندیمشک وجود دارد افزایش ظرفیت این نیروگاه به یکهزار مگاوات پیشنهاد شده است

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی احداث این نیروگاه در سالن جلسات فرمانداری افزود:مراحل اولیه ساخت این نیروگاه 500 مگاواتی در حال انجام است.

وی اظهار کرد:. گام نخست نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان با اعتبار اولیه 10 هزار میلیارد ریال ساخته می شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:این نیروگاه از محل اعتبارات دولتی ساخته می شود و منشا تحول در صنعت، برق و تولید آن در شهرستان اندیمشک و منطقه خواهد شد.

وی بیان کرد:پتانسیل های اندیمشک می تواند این شهرستان را به عنوان قطب نیروگاهی کشور مطرح کند کما اینکه زیرساخت های برق،آب و سایر ظرفیت ها و به خصوص عبور خطوط انتقال برق از این شهرستان ، اندیمشک را به عنوان یک شهر با ظرفیت بسیار عالی مطرح کرده است.

نماینده مردم اندیمشک گفت:توانمندی نیروی انسانی بومی در سدهای کرخه و دز نیز یکی دیگر از امتیازهای ارزشمند در شهرستان اندیمشک است که می توان در احداث چنین طرح هایی موثر باشند.
وی افزود:برای گام نخست این نیروگاه مشکلی در شهرستان وجود ندارد و لذا ادارات مربوطه مانند منابع طبیعی و محیط زیست باید مکاتبات لازم را هر چه سریعتر در این خصوص پیگیری کنند.

حسنوند تاکید کرد:در سطح کشور صدها طرح اینچنینی اجرا شده و به لحاظ محیط زیست آسیب یا پیامدی ندارند و همچنین اجرای این طرح در سطح شهرستان گامی بسیار مهم برای ایجاد اشتغال و تولید خواهد بود.

فرماندار شهرستان اندیمشک اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی را گامی در راستای توسعه اندیمشک دانست و گفت:مکان یابی این طرح از سوی کارشناسان مربوطه در حال انجام است.

پیمان جهانگیری افزود:این طرح یکی از شاخص تیرین طرح های اشتغالزای اندیمشک است که با پیگیری نماینده مردم این شهرستان و مسوولان پیگیری شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی تاکید کرد:این طرح مهم می تواند حداکثر سه هزار نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم در سطح شهرستان اندیمشک مشغول به کار کند.

جهانگیری گفت:حدود 18 ماه زمان پیش بینی اجرای طرح است و پس از انجام مراحل اولیه واگذاری زمین و مکاتبات زیست محیطی ، این طرح اجرا خواهد شد.

مجری طرح های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی هم در این جلسه جزییات طرح را تشریح کرد.

حبیب حاجی زاده گفت:این نیروگاه جزء نیروگاههای دولتی و از منابع داخلی وزارت نیرو احداث می گردد.

وی بیان کرد:نیروگاه شهرستان اندیمشک جزء پیشرفته ترین نیروگاههای کشور است که راندمان بالا و آلودگی بسیار کم خواهد داشت و از سیستم های کنترلی پیشرفته برخوردار است.

در این جلسه که با حضور فریدون صالحی فر مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه و سعید رئوفی نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز برگزار شد ، در خصوص واگذاری زمین اجرای طرح و تسریع در مکاتبات زیست محیطی و منابع طبیعی بحث و تصمیم گیری شد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.