فتح اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

205 هزار پلاک بافت فرسوده پایتخت در انتظار نوسازی هستند

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بیش از 5 درصد مساحت شهر تهران یعنی رقمی بالغ بر 205 هزار پلاک بافت فرسوده در شهر تهران نیازمند نوسازی هستند.

205 هزار پلاک بافت فرسوده پایتخت در انتظار نوسازی هستندعبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: یکی از ویژگی ها و مشکلات بافت های فرسوده، کم عریض بودن و امکانات محدود برای خدمات رسانی از جمله ارائه آب، برق، گاز و تلفن به شهروندان است که از جمله دستاوردهای نوسازی در این بافت ها تعریض معابر ناشی از عقب نشینی پلاک ها بوده که با آزادسازی و استانداردسازی این معابر شهری امکان خدمت رسانی ایمن به شهروندان فراهم می شود.

 وی تصریح کرد: تهاتر یکی از ایده های نوسازی به معنای این است که تمامی دستگاه های اجرایی خدمات رسان از جمله آب، برق، فاضلاب و گاز بابت ارائه خدمات در بافت های فرسوده، هزینه ای به شهرداری پرداخت نخواهند کرد و در عوض این دستگاه ها نیز هزینه ناشی از انشعابات را در بافت های فرسوده از مالکان و ساکنان دریافت نمی کنند که این امر در جهت تسریع در امر نوسازی انجام می شود.

 فتح اللهی بیان کرد: فعالیت های گسترده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نوسازی در بافت های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است، همچنین دفاتر خدمات نوسازی سعی دارند تا با برقراری ارتباط کامل و آگاهی بخشی به شهروندان باعث افزایش رونق بیشتر در نوسازی این بافت ها شوند.

وی اضافه کرد: شهرداران نواحی به صورت میدانی و تخصصی با دفاتر خدمات نوسازی و ساکنان بافت های فرسوده در ارتباط هستند و ارائه نظرات فنی و تخصصی آن ها می توانند کمک موثری در پیشبرد ماموریت های نوسازی در محلات نماید.

 مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بیان  کرد: هم اکنون50 دفتر خدمات نوسازی و مشاور شهرسازی در 114  محله دارای بافت فرسوده شهر تهران مشغول فعالیت هستند تا با تجمیع ریزدانه ها به کمک مردم بتوانند سه نقیصه ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و عدم استحکام را برطرف سازند که در سال گذشته تجمیع در بافت های فرسوده به 3 قطعه ارتقاء داده شده که نسبت به سال93 رشد48 درصدی در نوسازی بافت های فرسوده اتفاق افتاد و به تبع آن بازگشایی معابر و استحکام بناها با نظارت جامع فنی افزایش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار