اراک؛

رونق بخش تعاون با ایجاد بانک تعاونی

معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی برای راه اندازی بانک تعاونی در کشور خبر داد .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ سید حمید کلانتری معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با استاندار استان مرکزی گفت: اقدام اولیه برای ایجاد بانک تعاونی انجام شده و مذاکره برای ایجاد این زیرساخت مهم در حوزه تعاونی ها با بانک مرکزی در حال پیگیری است.

کلانتری اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 15 درصد واحد پولی کشور در پایان برنامه پنجم توسعه باید در اختیار تعاونی ها قرار گیرد در صورتی که هم اکنون این میزان بین دو تا سه درصد است.

وی ادامه داد: دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در کشور توسط 12 هزار تعاونی ساخته و تحویل متقاضیان شده است که کارمندان عمده افرادی هستند که از خدمات آن بهره مند شده اند.

 معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری وجود ظرفیت های فرهنگی، معدنی و گردشگری شهرستان محلات افزود: این شهرستان با وجود ظرفیت های ویژه اقتصادی و فرهنگی از توان تبدیل شدن به شهر تعاون در استان مرکزی برخوردار است.

 استاندار استان مرکزی هم در این نشست گفت: استان مرکزی با دارا بودن صنایع بزرگ و غیر قابل تکرار همچون هپکو، آذرآب، واگن پارس و ماشین سازی از جایگاه ویژه در سطح کشور برخوردار است که تحریم ها و سوء مدیریتی ها در دوران قبل خسارت های فراوانی را به این واحدها وارد کرده است.

زمانی قمی استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فعال سازی واحدهای تعطیل، افزایش تولید واحدها فعال و افزایش سرمایه گذاری از اولویت های استانداری این استان است که بر این اساس نشست های اقتصاد مقاومتی برای رسیدگی به مشکل های این واحدها به صورت دوره ای در استان برگزار و مشکل های آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

قمی افزود: 400 پرونده تا کنون در خصوص صنایع تعطیل به بانک ها معرفی شده است که 70 پرونده به نتیجه رسیده است.

استاندار استان مرکزی ایجاد نیروگاه رودشور و پالایشگاه خون زرندیه، ایجاد کارخانه تراکتور سازی با 210 میلیون یورو سرمایه گذاری توسط شرکت کره ای را از جمله فرصت های سرمایه گذاری ایجاد شده در این استان عنوان کرد و گفت: 1800میلیون تومان طرح آماده بهره برداری در این استان وجود دارد که با سفر رئیس جمهور به این استان به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام / ف
 
برچسب ها: اراک ، کلانتری ، بانک ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.