محمد حسینی:

به یاد مرگ بودن لازم است

وزیر سابق ارشاد در نشست نقد و بررسی مستند «دوباره زندگی» گفت: در آموزه‌های دینی ما این مطلب است که گاهی جای خود را با دیگری تغییر دهید حتی زمانی که جنازه‌ای را حمل می‌کنید.

به یاد مرگ بودن لازم استبه گزارش خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست نقد و بررسی مستند «دوباره زندگی» با حضور سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، حسن ریوندی، سوگل طهماسبی بازیگر، دکتر عزیزی نماینده مجلس، نیما حسنی نسب منتقد، مریم نشیبا، زهرا شاهین فر مجری، سهیل رضایی، امین آقا فرزانه و مجید قمری قهرمان بدنسازی و سید علی سجادی کارگردان و عوامل مستند «دوباره زندگی» شب گذشته در فرهنگسرای برگزار شد.

سید محمد حسینی نیز درباره حضور در مراسم این مستند تصریح کرد: در آموزه‌های دینی ما این مطلب است که گاهی جای خود را با دیگری تغییر دهید حتی زمانی که جنازه‌ای را حمل می‌کنید. تصور کنید خودتان در تابوت هستید به یاد مرگ بودن لازم است. برخی ها به من اعتراض کردند که چرا در این برنامه شرکت کردم اما به نظرم ناراحتی، حسادت، اضطراب و کینه به خاطر تعلق‌های دنیوی است و با فکر کردن به مرگ خیلی از مشکلات کنار گذاشته می شود.

همچنین سوگل طهماسبی اظهار داشت: برای حضور در این مستند تپش قلب داشتم، بیشتر ما به دلیل آگاهی نداشتن و تجربه تلخ فوت عزیزان خود از مرگ می‌ترسیم.

وی ادامه داد: زمانی که ماشین آمبولانس بهشت زهرا (س) دیدم با خودم کلنجار رفتم که من بازیگر هستم و می‌توانم با این شرایط کنار بیایم. بالاخره به آرامش رسیدم و در در موقعیت قرار گرفتم.

امین آقا فرزانه دیگر مهمان مستند «دوباره زندگی» عنوان کرد: در جنوب شهر تهران زندگی می‌کنم و اتفاقات زیادی را شاهد بودم. زمانی که برای این گزارش آقای سجادی به خانه ما آمدند با اینکه فوت عزیزان خود را دیده بودم اما هیچ وقت به مرگ فکر نکرده بودم. با مستند «دوباره زندگی» مرگ را تجربه کردم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.