اهواز؛

هزینه دربخش زیرساخت های بهداشت درمان شادگان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت: در چند سال اخیر با اقدامات صورت گرفته زیرساخت های بخش بهداشت و درمان این شهرستان توسعه پیدا کرده است.

هزینه دربخش  زیرساخت های بهداشت درمان شادگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت الله جانبی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان اظهار کرد:  بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان این شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: این اقدامات انجام شده شامل دستگاه «اکو کاردیوگرافی» برای اولین بار تهیه و نصب شده و برای بررسی وضعیت عملکردی و آناتومیک قلب و عروق مربوطه استفاده می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان تصریح کرد: دستگاه سونوگرافی «داپلر» یا رنگی نیز که برای اولین بار تهیه شده جهت بررسی دقیق تر و سه بعدی ارگانها و حتی عروق بزرگ بدن استفاده می شود. تا پیش از این بسیاری از بیماران این شهرستان به ویژه مراجعین زنان و زایمان به علت نبود این دستگاه در شادگان به شهرهای بزرگتر مراجعه می کردند.

وی از دستگاه دیگری به نام «فیکو» جهت اعمال جراحی چشم از جمله آب مروارید در بیمارستان این شهرستان خبر داد و گفت: این دستگاه نیز خریداری و در بیمارستان شادگان نصب و مستقر شده است.

جانبی بیان کرد: رادیولوژی دیجیتال نیز تهیه شده است. در این مدل از دستگاه از نگاتیوهای قدیمی و مواد شیمیایی عارضه دار خبری نیست و عکسها در سی دی و چاپ روی کاغذ به مراجعین تقدیم می شود.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان عنوان داشت: دستگاه سی آرم نیز وسیله مدرنی است که بیشتر برای جراحی های ارتوپدی استفاده می شود که دقت و درصد موفقیت آمیز جراحی ها را چند برابر می کند. جراح با این وسیله می تواند در هر لحظه محل شکستگی را مانیتورینگ کرده و ترمیم بسیار دقیق تری حاصل کند.

وی بیان کرد: دستگاه لاپارسکوپ نیز این توانایی را به جراح می دهد که با برش بسیار کمتر برخی از جراحی ها را انجام داده و عوارض معمول بعد از جراحی از جمله عفونت و بد شکل شدن محل مورد نظر را در حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

جانبی عنوان کرد: دستگاه رگ یاب این امکان را ایجاد می کند که بیماران بد رگ یا نوزادان با کمترین آسیب و درد توسط پرسنل رگ گیری شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان همچنین گفت: دستگاه N-C-PAP که دستگاه کمک تنفس مصنوعی ویژه نوزادان بوده نیز تهیه شده است. معمولا نوزادانی که زودتر از موعد متولد می شوند یا وزن زیر ۲ کیلو دارند و یا با روش سزارین متولد می شوند احتمال مشکلات تنفسشان از دیگر نوزادان بیشتراست، این دستگاه می تواند تا حدودی زیادی برای مشکل اکسیژن آنان موثر باشد .

وی اضافه کرد: دستگاه «ونتیلاتور پرتابل» کمک تنفس مصنوعی بزرگسالان و کودکان است که در اورژانس این بیمارستان استفاده می شود، این دستگاه معمولا موقت بوده و زمانی که تخت ICU خالی نباشد بسیار کمک کننده خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان خاطرنشان شد: با دستگاه «ویدئو لارنگسکوپ» نیز زمانی که وضعیت فک و دندانهای بیمار در عمل جراحی به لحاظ فیزیکی خاص باشد و برای بیهوش کردن و ایجاد راه هوایی مناسب دچار مشکل می شود با این وسیله بدون آسیب به بیمار و احتمال شکستن دندان وی، کار به درستی‌ انجام می شود.

جانبی به اضافه دستگا ه های دیگر از جمله مانیتورهای بخش قلب، چراغهای سیالکتیک ویژه اتاق عمل، ماشین بیهوشی، نبولایزر یا دستگاه بخور بخش اطفال، ویلچرهای ویژه ارتوپدی و... با هزینه ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اشاره کرد که در طی سال های ٩٤و ٩٥ خریداری شده است.

وی در پایان گفت: با اقدامات صورت گرفته بخش بهداشت و درمان شهرستان شادگان نسبت به گذشته بهتر شده و خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه می کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.