ساری

خدا حافظی با ثبت سنتی در دفاتر اسناد رسمی

ثبت سنتی در مازندران دیگر ارزش ثبتی ندارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: با اجرایی شدن شیوه نامه بهره برداری از دفتر الکترونیک سردفتر اسناد رسمی در 10 شهریور ماه امسال ثبت در دفاتر سنتی دفترخانه ها همزمان با سراسر کشور در مازندران نیز حذف شد.

بهادر افزود: با توجه به ایجاد زیر ساخت و نرم افزارهای مورد نیاز و فراهم شدن زمینه راه اندازی و بهره برداری از دفتر ثبت اسناد به صورت الکترونیک در همه ی دفاتر اسناد رسمی کشور ، بهره برداری از دفتر الکترونیک سردفتر در استان مازندران نیز اجرائی شد.

وی گفت: ثبت خدمات تبعی مربوط به اسنادی که قبلا در دفتر دست نویس به ثبت می رسید و سایر مواردی که درج آن در ستون ملاحظات دفتر ضروری است ، از این پس فقط در دفتر الکترونیک سردفتر ثبت میشود .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: در نخستین روز اجرایی شدن این شیوه نامه بازرسان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با حضور در دفاتر اسناد رسمی و کنترل اسناد آخرین سند ثبت شده در دفاتر جاری و سنتی بر اجرای صحیح شیوه نامه دفترالکترونیک در دفاتر نظارت کردند ٬ که حدود هزارو 700 سند الکترونیک در 338 دفتر اسناد رسمی فعال استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار