آبادان؛

۱۷ شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی

۱۷ شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه موقت شادگان در خطبه های این هفته نماز جمعه  شادگان ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و توکل برخدا گفت: در همه کارهایتان خدای متعال را فراموش نکنید و تقوا پیشه کارهای شما باشد.

حجت الاسلام هاشم صوفی با اشاره به روز ۱۳ شهریور روز تعاون افزود: تعاونی ها نقش بسیار مهمی در تولید و اشتغال در کشور دارند و مسئولان باید در جهت آگاه سازی مردم در این زمینه تلاش کنند.

وی خواستار ارتقای فرهنگ تعاون و جایگاه واقعی آن شد و گفت: برای ارتقا و تثبیت جایگاه تعاونی، همه دستگاه باید تلاش کنند.

امام جمعه شادگان، در فراز دیگری از خطبه های  خود با گرامیداشت روز ۱۷ شهریور افزود: در این روز رژیم ستمشاهی می خواست با کشتار مردم بی گناه جلو موج انقلاب اسلامی را بگیرد.

وی گفت: ۱۷ شهریور عامل موثر در تشدید مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی شد و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت شادگان در ادامه خطبه های خود، به سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه به دست آل سعود در سال ۱۳۶۶ هجری شمسی اشاره کرد و افزود: شهر مقدس مکه شریف ترین نقطه روی زمین و قدیمترین معبد توحید است.

حجت الاسلام صوفی گفت: مکه نمایشگاهی از قدرت و نشانه های الهی و تاریخ آن مملو از خاطرات و سرگذشت هایی است که توجه به آنها درس آموز و عبرت انگیز است.

وی در بخش پایانی خطبه های خود به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: ازدواج آسان و فارغ از هرگونه تجملات، نیاز روز جامعه ماست و باید در بازخوانی داستان ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برای جامعه تلاش بسیاری انجام شود.

امام جمعه موقت شادگان گفت: مسئله خانواده نه تنها در دین اسلام، بلکه در همه ادیان مهم بوده و تشکیل خانواده و موضوع ازدواج امری، آسمانی، قدسی و مقدس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.