کرمانشاه؛

پایبندی به قوانین شورای نگهبان لازمه ی بانکداری اسلامی

برای داشتن بانکداری اسلامی در کشور بانک ها باید به اصول و قوانین شورای نگهبان پایبند باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: برای داشتن بانکداری اسلامی در کشور بانک ها باید به اصول و قوانین شورای نگهبان پایبند باشند.
آیت الله "مصطفی علما"گفت:بهترین راه و تدبیر عمل کردن به قوانین ابلاغی از سوی شورای نگهبان است که توسط عده ای مجتهد و کارشناسان بزرگ کشوری تهیه می شود.
وی گفت: امروز بنا به گفته های مراجع  می توان گفت که اکثر فعالیت های  بانکها در چارچوب قوانین و عقود اسلامی انجام می گیرد، اما تنها موردی که اکثر مراجع با آن مشکل دارند پرداخت دیر کرد اقساط است که آن نیز باید توسط شورای نگهبان پیگیری و به تصویب برسد.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت بانکها از اقتصاد مقاومتی گفت: امروز نسخه علاج کشور و راه برون رفت از همه مشکلات اقتصادی فقط اقتصاد مقاومتی است که بانکها برای پیشبرد آن می توانند بسیار اثر گذار باشند.
وی افزود: قدرتهای بزرگ جهانی  برای آنکه بتوانند  به اقتصاد کشور ما و دیگر کشور های دارای نفت ضربه بزنند، همواره با قیمت نفت بازی و اقتصاد ما را دچار بحران  کرده اندکه این موضوع باعث می شود که بفهمیم وابستگی به نفت برای کشور ما تا چه حد خطر آفرین است.
وی گفت:  اقتصاد مقاومتی یک نسخه کامل است که توسط بزرگترین کارشناسان  اقتصادی و مدیریتی کشور طراحی شده که همه مسوولان و بانکها  موظف به تسهیل در اجرای آن هستند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.