دفاع رییس جمهور ترکیه از بازداشت 3500 قاضی؛

اردوغان: بازداشت‌ها جایگاه دستگاه قضایی ترکیه را تقویت می‌کند

رییس جمهور ترکیه از عملکرد دولت خود بعد از کودتای نافرجام این کشور دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه -- با دفاع از عملکرد دولت خود بعد از کودتای نافرجام تیرماه، گفت این اقدامات جایگاه دستگاه قضایی را تقویت خواهد کرد.

بر این اساس، رجب طیب اردوغان در مراسمی در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا -- پایتخت ترکیه، --در حضور بیش از یک هزار و 500 قاضی و دادستان این کشور گفت: بازداشت سه هزار و 495 قاضی و دادستان نه تنها دستگاه قضایی را تضعیف نمی‌کند بلکه باعث تسهیل چشمگیر اجرای «عدالت حقیقی» می‌شود.

دولت ترکیه بعد از کودتا 26 تیر 1394 که به کشته شدن 270 نفر منجر شد، وضعیت فوق‌العاده اعلام و به دنبال آن هزاران نفر از افراد مظنون به دست داشتن در این کودتا که بخش اعظم آنها از حامیان فتح‌الله گولن، شخصیت مذهبی مخالف اردوغان محسوب می‌شدند، را دستگیر کرد.

آنکارا می‌گوید گولن طراح اصلی کودتا بوده اما وی این اتهامات را رد کرده است.

در همین حال، وزارت دفاع ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد 820 نفر را از پرسنل نیروهای زمینی و دریایی ارتش اخراج کرده است. گفته می‌شود 648 نفر از این عده زندانی شده بودند.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه نیز اعلام کرد ارتش از زمان کودتا تاکنون چهار و 451 نفر، از جمله 151 ژنرال و دریاسالار را اخراج کرده است.

دولت آنکارا بعد از کودتا حدود 35 هزار را بازداشت و از آنها بازجویی کرده و قرار است بیش از 17 هزار نفر، از جمله نیروهای ارتش و پلیس، قضات، دادستان‌ها و روزنامه‌نگاران را در دادگاه محاکمه کند.

ده‌ها هزار نفر نیز شغل خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار