قزوین؛

بیش از نیمی از کشور زیر پوشش بیمه سلامت + عکس

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دکترمحمد جواد کبیر در نشست خبری در قزوین افزود: از این میزان 23 میلیون نفر تحت پوشش جمعیت روستایی و 11 میلیون نفر هم تحت پوشش صندوق بیمه همگانی هستند.

بیش از نیمی از کشور زیر پوشش بیمه سلامت


وی افزود: این سازمان هم اکنون  با ۴۲ هزار موسسه تشخیص درمانی قرار داد دارد.

کبیر، میزان گردش مالی این سازمان در سال 95 حدود 15 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت در ۲ سال اخیر گفت: تعداد  بیمارستانهای کشور از ۵۶۰  به ۵۹۰ بیمارستان افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: تعداد  ۲۰ هزار تخت بیمارستانی به ناوگان بستری در کشور اضافه شده و در بخش تخت های ویژه هم از ۵ هزار به هفت هزار 5۰۰ تخت افزایش یافته است.

دکتر کبیر همچنین گفت: ۲ هزار مرکز بهداشتی ، درمانی بهسازی و یک هزار و ۵۰۰ مرکز جدید بهداشتی درمانی هم در کشور احداث شده است.

وی اضافه کرد: خدمات ارزشمند بیمه سلامت افتخاری برای نظام سلامت است که بیمه شدگان با کمترین هزینه پرداختی خرسند هستند.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه به محقق نشدن منابع پیش بینی شده در سال 94 اشاره کرد و افزود: سال گذشته 6 هزار و 400 میلیون تومان از مطالبات سازمانها و موسسات درمانی پرداخت نشده است .

وی همچنین از ارائه خدمات بیمه ای در بخش دندانپزشکی برای کودکان زیر 14 سال و مادران باردار با هدف بالا بردن سطح سلامت جامعه خبر داد .

دکتر کبیر ، به تدابیر ویژه برای اسکان و افزایش در آمد پزشکان در مناطق روستایی هم اشاره کرد و افزود: با افزایش سرانه روستائی از 21 هزار تومان به 96 هزار و 200 تومان،  حقوق پزشکان از یک میلون و 600 هزار تومان تا میانگین ده  میلیون تومان در مناطق روستایی افزایش یافته است .

 بهرامی مدیر کل بیمه سلامت استان هم گفت: بمنظور طرح تحول سلامت و ارتقا سلامت در استان تاکنون برای 155 هزار نفر از افراد فاقد بیمه درمانی ،دفترچه بیمه سلامت رایگان صادر شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه از  کاهش پرداختی بیماران دربخش دولتی خبر داد و افزود:  بیماران در بیمارستانهای دولتی   با دفتر چه شهری 6 درصد و و با دفتر روستایی 3 درصد از هزینه های تمام شده را پرداخت می کنند .

بهرامی در ادامه پوشش کامل جامعه هدف ، خرید راهبردی خدمات سلامت ، نظارت بر تعرفه ها ، کنترل هزینه ها و افزایش دفاتر پیشخوان طرف قرار داد را از دیگربرنامه های این اداره کل در سالجاری  بیان کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.