گرگان؛

گلستان چهارمین استان تولید کننده هلو

هلوی گلستان علاوه بر مصرف داخل استانی به دیگر استان ها هم صادر می شود.

به گزارش خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ کشاورزان در گلستان انواع هلوی داوودی ،  زعفرانی ، انجیری ، آلورتا را از باغات استان جمع آوری می کنند. در گلستان 5هزار و 800هکتار انواع باغات هلو وجود دارد که علاوه بر مصرف استان به استان های دیگر هم صادر می شود علاوه بر این هلودارای خواص فراوانی است.

گلستان چهارمین استان تولید کننده هلو

هلو میوه ای لذیذ، کم کالری، سرشار از فیبر، دوستدار سلامت چشم‌ها ، باعث تسکین تشنگی می شود ، بوی بد دهان را برطرف می‏کند، سموم بدن را خارج می سازد و وزن بدن را کاهش می‏دهد. گوشت هلو دارای سلولوزهای نرم است و کاملاً هضم می‌شود، میوه‌ای نسبتاً کم ترشی است. مواد قندی و نشاسته‌ای آن به آسانی هضم می‌شود و معده به راحتی هضم آن را تحمل می‌کند. به نظر می‌رسد که مواد قندی هلو ترشحات غده‌های هاضمه را تقویت می‌کند و هضم غذا را آسان می‌سازد.

گلستان چهارمین استان تولید کننده هلو

طبیعت میوه هلو سرد است و برای افراد گرم مزاج بخصوص آنانکه طبیعت گرم و خشک دارند مفید است.ترشح و دفع صفرا را در افراد صفراوی آسان می سازد.هلو درتقلیل حرارت کبد و کلیه مؤثر است.
از برگ هلو می توان عصاره تهیه نمود.عصاره ی هلو کرم کش است و انگلهای روده را از میان می برد.هلو اختلالات خون و سوء هاضمه را برطرف می سازد  .

گلستان چهارمین استان تولید کننده هلو

در واقع هر یک عدد هلوی متوسط حدود 8 تا 10 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند که معادل 10 تا 12 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند. هر چقدر که هلویتان قرمز تر باشد یعنی اینکه میزان فلاونوئیدهای آن بیشتر است. این آنتی اکسیدان برای بهبود عملکرد ویتامین  C در بدن لازم و ضروری است  .باید بدانید که ویتامین C از بدن در برابر بیماری های ویروسی و باکتریایی محافظت کرده و باعث جذب بیشتر آهن می شود. این ویتامین همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و به رادیکال های آزاد اجازه نمی دهد که به سلول های پوست آسیب بزند.اگر می خواهید سیستم ایمنی بدنتان را برای فصل سرما بیش از پیش قوی کنید این روز ها زیاد هلو نوش جان کنید.

گلستان چهارمین استان تولید کننده هلو

 هلو براي افرادی که دچار سرد مزاجی هستند زیان دارد . به همين  علت  اين اشخاص بايد هلو را همراه عسل يا زنجبیل  میل کنند. هضم هلو براي برخی از افراد مشکل است و نفخ ايجاد مي‌كند. براي اينكه  نفخ نكنند، بايد آن را  دست کم نيم‌ساعت قبل از غذا بخورند.

گلستان چهارمین استان تولید کننده هلو

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.