مقامات عراقی نقشه عملیات موصل را مورد بررسی قرار دادند

ایاد علاوی و حیدر العبادی نقشه عملیات آزادسازی موصل از سیطره داعش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، نخست وزیر عراق و رییس ائتلاف میهنی این کشور ضمن بررسی این عملیات از گروهها و جریانهای سیاسی در کشور خواستند از نیروهای نظامی وامنیتی کشور حمایت کامل کنند.

دفتر العبادی طی بیانیه ای ضمن اعلام این خبر افزود: دراین دیدار که روز چهارشنبه دردفتر نخست وزیری عراق صورت گرفت طرفین ضمن تقدیر از پیروزیها وعملیات اخیر نیروهای مقاومت و ارتش عراق در بیرون راندن این گروه تروریستی از خاک عراق خواهان اعلام همبستگی کامل همه جریانهای سیاسی و پشتیبانی کامل از این عملیات شدند.

گفتنی است العبادی پیش ازاین آزادسازی القیاره دراستان نینوی را پیش زمینه آزادی کامل این استان از چنگ داعش اعلام کرده بود.

تروریست های داعش در سال 2014 نزدیک به یک سوم مناطق عراق را به تصرف خود در آوردند.
بنابر پژوهش های یک نهاد تحقیقاتی آمریکایی، این گروه تروریستی به تدریج نزدیک به 14 درصد از مناطق اشغالی خود در سوریه و عراق را از دست داده است.

موصل و رقه (در سوریه) به عنوان پایتخت های ادعایی تروریست های داعش، از پایگاه های اصلی داعش به شمار می رود. رمادی، مرکز استان انبار، در غرب بغداد نیز یکی از پایگاه های مهم نظامی این گروه تروریستی بود که نیروهای دولتی در 28 دسامبر 2015 توانستند پس از سه روز درگیری، آن را از شورشیان بازپس بگیرند و پرچم ملی عراق را بر فراز مقر دولت در این شهر برافرازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
می خواند برند تو کوزه ولی ....بابا بجنبید دیگه عراقیا چقدر تنبلند کندند یه گردان بسیجی بدند من موصلو آزاد می کنم یه هفته ای
آخرین اخبار