اصفهان؛

کاهش حوادث ناشی از کار دراصفهان

میزان حوادث کار استان اصفهان نسبت بهسال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل اداره تعاون -کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل میدهد، مجموعه اقدامات این اداره در حوزه بازرسی با 68 بازرس و بیش از 30 هزار بازرسی موردی سبب کاهش حوادث ناشی و افزایش ایمنی کار شده است.

غلامعلی قادری با تاکید بر کاهش 41 درصدی حوادث منجر به فوت در استان ، ادامه داد: با اجرایی شدن مدل خودبازرسی درون کارگاهی،دوره های آموزشی برای مسئولانایمنی واحدها برگزار می شود و با حضور بازرسان آموزش دیده و دارای مهارت و دانش فنی ، نظارت در حوزه های تولیدیبه نحو مطلوبی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه10 درصد از کاگران کل کشور در استان اصفهان قرار دارند افزود: طرح شناسنامه ایمنی کارگران هم از جمله اقدامات ابداعی استان اصفهان می باشد و ظرف دو ماه آینده رونمایی می شود کهدر این طرح دوره آموزشی ، بازه زمانی و هدف و محتوای دوره به طور اختصاصی برای هر کارگر مشخص می شودو دراختیار آنان قرار می گیرد.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعیبا اشاره به اینکه تایید سلامت ایمنی پیمانکاران در دستور کار این اداره قرار دارد، اظهار کرد: دوره آموزشی برای هزار و 154 پیمانکار برگزار شد که تعداد 443 نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه تایید صلاحیت شدند.

قادری با اشاره به بررسی بیش از 20 هزار درخواست برقراری مقرری بیمه بیکاری افزود: 10 درصد جمعیت بیمه شدگان و مقرری بگیران بیمه بیکاری،کل کشور در استان اصفهان است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.