کرمانشاه؛

ایده و فکر در دنیا امپراتوری می‌کند

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: امروز ایده و فکر در دنیا امپراتوری می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نصرت‌الله ضرغام گفت: اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که تراز مالی ایده پردازی در آن 21 هزار میلیارد دلار است و 70 درصد سرمایه شرکت‌های بزرگ را سرمایه‌های فکری تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به سهم بزرگ 12 هزار میلیارد دلاری آمریکا از تراز مالی ایده‌پردازی در جهان، تاکید کرد: این در حالی است که یک سوم از این دارایی‎‌های فکری توسط افراد مهاجر در اختیار آمریکا قرار گرفته است.
مشاور وزیر علوم از تلاش آمریکا برای جذب سرمایه‌های فکری در سراسر دنیا یاد کرد و ادامه داد: 49 درصد کل دانشجویان آمریکا، 42 دانشجویان پزشکی و 34 درصد دانشجویان مهندسی کامپیوتر این کشور مهاجر هستند و به هر شیوه‌ای که شده آمریکا به دنبال جذب آنها است.
وی گفت: در حال حاضر به ازاء هر 100 هزار نفر جمعیت در ایران 6200 نفر دانشجو داریم، یعنی حدود پنج میلیون نفر دانشجو که یک سرمایه عظیم و بزرگ است.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از تعداد بالای دانشجویان مهندسی در ایران هم یاد کرد و افزود: در این خصوص رتبه چهارم دنیا را داریم.
وی گفت: ما حمایت از استعداد را از پژوهش سراهای دانش آموزی تا 90 هزار نفر دانشجوی دکترایی که در سطح کشور داریم انجام می‌دهیم و برای آنها برنامه‌های ویژه داریم
نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف حمایت و همکاری بیشتر این صندوق از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که به امضاء رسید مهمان کرمانشاه بود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، ایده ، فکری ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.