تبریز؛

تکمیل فاز نخست راه آهن میانه - تبریز تا پایان سال جاری

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان شرقی گفت: فاز نخست طرح راه آهن میانه - تبریز تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد زاده با اشاره به پیشرفت 75 درصدی این طرح که در 10 قطعه اجرا می شود، افزود: زیرسازی قطعه های یک و چهار به پایان رسیده و زیرسازی قطعه های 2 و سه و پنج هم رو به اتمام است. 

وی با اشاره به اینکه طرح راه آهن دو خطه میانه - تبریز از سال 1379 شروع شده است، گفت: برای این طرح به طول 203 کیلومتر تا زمان حاضر 8 هزار و 560 میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی همچنین از تولید 150 هزار مترمکعب بالاست ( پارسنگ ) برای خط آهن میانه - تبریز خبرداد و گفت: پنج ایستگاه از 9 ایستگاه مسیر هم احداث شده است. 

محمد زاده با اعلام اینکه زیرسازی یک خط از مسیر میانه تا بستان آباد به عنوان فاز نخست تا پایان سال جاری تکمیل می شود ، گفت: 2 قطعه از این طرح در مسیر بستان آباد تا تبریز هم زیرقرارداد رفته است. 

وی با اشاره به اینکه قرارداد احداث ایستگاه های باقی مانده در مسیر میانه - تبریز در شرف امضای پیمان است، افزود: برآورد قرارداد اسناد مناقصه مربوط به روسازی ( ریل گذاری و بالاست ) تهیه و در شرف پیمان است. 

وی با اعلام اینکه از 2 هزار و 620 میلیارد ریال اعتبار مصوب امسال یکهزار و 500 میلیارد ریال پرداخت شده است، اعلام کرد: برای تکمیل این طرح 11 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد : در صورت تخصیص به موقع منابع مالی این طرح به عنوان یکی از مصوبات سفر سال گذشته هیات دولت به آذربایجان شرقی تا پایان سال 1398 بهره برداری می شود.

با احداث راه آهن دو خطه میانه - بستان آباد - تبریز علاوه بر کاهش مسیر قطارهای مسافری، مسافت برای قطارهای باری- ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس به اروپا و بالعکس نیز به همین میزان کاهش می یابد و با توجه به اینکه راه آهن از تبریز ادامه یافته و در مرز جلفا به راه آهن جمهوری آذربایجان و در رازی به راه آهن ترکیه متصل می شود، احداث این محور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این خط آهن به طول ۲۰۰ کیلومتر در ۱۰ قطعه طراحی شده که هفت قطعه ابتدایی آن از میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر قرار دارد و سه قطعه پایانی در محدوده بستان آباد- تبریز واقع است.

با احداث خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز که ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر از مسیر موجود است زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از ۷ ساعت و نیم به کمتر از ۳ ساعت و برای قطارهای باری در حدود ۵ ساعت کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ش
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار