کرمانشاه؛

آب شرب در اولویت‌های وزیر نیرو برای حل بحران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آب شرب در اولویت‌های وزیر نیرو برای حل بحران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛به نقل از خبرگزاری خانه ملت عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آب شرب در اولویت‌های وزیر نیرو برای حل بحران است، گفت: با قانونگذاری برای انتقال آب با نگاه ملی می تواند شیوه صحیحی در حل بحران آب پیش گرفت.

سید قاسم جاسمی درخصوص بحران آب که دامن کشور را گرفته و روز به روز به سمت امنیتی شدن پیش می رود، گفت: متأسفانه به علت خشکسالی های اخیر در دو دهه گذشته، مشکلات آب دامن گیر کل کشور شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: علیرغم اینکه مشکل آب در سراسر کشور وجود دارد اما مشکلات شرق کشور مضاعف است چرا که دولت افغانستان کمک آن چنانی نکرده و یا به سختی کمک می کند تا حوزه آب شرق ایران تأمین شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت حل مشکلات آب کشور تا پایان سال آینده گفت: امروز مشکلات تکنیکی حوزه آب به مشکلات امنیتی و اجتماعی کشیده شده لذا کمیسیون امنیت ملی به قضیه ورود کرده چرا که نارضایتی های عمومی باعث بروز برخی درگیری ها در مناطق مختلف کشور شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان به جلسه ای که اخیرا در کمیسیون امنیت با حضور چیت چیان وزیر نیرو صورت گرفت اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت های وزیر نیرو برای حل بحران آب، برای آب شرب است و اولویت های بعدی در بخش صنعت و کشاورزی قرار دارد که البته همین نکته نیز مهم است چرا که اگر آب شرب مدیریت نشود به عنوان یک ضرورت ممکن است مردم با هم درگیر شود از طرفی لازم است انتقال آب بین مناطق مختلف کشور به شیوه صحیح و با نگاه ملی باشد و ازسوی مجلس قانونگذاری شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، آب ، اولویت ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.