حضور پررنگ دانشگاه خواجه نصیر در حوزه هوافضا

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر از حضور پررنگ و فضاهای ایجاد شده در زمینه هوافضا در این دانشگاه خبر داد.

حسن کریمی عضو هیات علمی دانشگاه هوافضا خواجه نصیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مهم‌ترین رویداد فضایی کشور سالانه در قالب کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا برگزار می‌شود و دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی طی روزهای سوم تا پنجم اسفندماه میزبان شانزدهمین دوره از این کنفرانس بوده که البته دانشگاه خواجه نصیر، 10 سال پیش نیز میزبانی این کنفرانس را برعهده داشت.

وی افزود: آیرودینامیک،‌ پیشرانش،‌ سازه‌های هوافضایی،‌ علوم و فناوری فضایی، دینامیک پرواز و کنترل و مدیریت صنایع هوافضایی از جمله زمینه‌های فعالیت این کنفرانس بوده که البته هر کدام از این موارد دارای زیرمجموعه‌های تخصصی و متعددی نیز هستند که در این زمینه مقالاتی به زبان انگلیسی و به احتمال زیاد روسی نیز ارائه خواهد شد.

عضو هیات‌علمی دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی افزود:  این کنفرانس نمایشگاهی تخصصی مربوط به آموزش هوافضایی با شرکت مراکز صنعتی  است که در نظر گرفته‌ایم شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را ارائه کنند.

کریمی تصریح کرد: همچنین با توجه به فضای ایجاد شده در تلاش هستیم از محققان و متخصصان حوزه هوافضای کشورهای دیگر همچون روسیه، کانادا و کشورهای اروپایی نیز برای حضور در کارگاه‌های آموزشی تخصصی دعوت کنیم تا بخش بین‌الملل کنفرانس نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر شود.

وی بیان داشت:  طی سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌ها، کشورهای دیگر استقبال چندانی از این کنفرانس نمی‌کردند.

کریمی افزود: امیدواریم با حضور محققان داخلی و خارجی بتوانیم زمینه را برای بهره‌مندی دانشجویان فراهم کنیم،‌ و دانشجویان با حضور در این کنفرانس علاوه بر آشنا شدن با شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعتگران و پژوهشگران ارتباطات علمی و صعنتی برقرار کنند.

کریمی یادآورشد:  با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگران دانشگاه‌ها، صنایع مختلف و مراکز تحقیقاتی در این کنفرانس، فعالیت‌های حوزه هوافضا ارتقاء یابد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار