رئیس قوه قضائیه؛

وقف صدقه جاری برای انسان در عالم پس از مرگ

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه از هر امکانی برای کمک بر صیانت و نظارت بر اوقاف استفاده خواهد کرد.

وقف صدقه جاری برای انسان در عالم پس از مرگ

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله صادق آملی لاریجانی امروز در همایش ملی صیانت از وقف با رویکرد تثبیت برگزاری همایش ملی صیانت از وقف در مشهدمالکیت موقوفات و اراضی ملی گفت: با توجه به این که از زمانهای دور دست اندازی بر اوقاف در جامعه وجود داشته است صیانت از اوقاف و نظارت بر آن وظیفه بسیار بزرگی بر دوش اداره اوقاف است که دیگر سازمانها نیز در این مهم باید همکاری کنند.

وی افزود: حفظ اسناد مالکیت اوقاف مساله بسیار مهمی است که سازمان بازرسی نیز باید با همکاری در این مهم از ایجاد اختلاف در این زمینه میان دستگاههای اجرایی جلوگیری کند و با حل و فصل مشکلات از ارجاع پرونده به قوه قضائیه بکاهد.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین با قدردانی از نوآوری سازمان ثبت در تسریع ثبت اسناد با توجه به کمبود اعتبارات و آماده نبودن زیر ساختها گفت: افزایش سرعت ثبت اسناد و املاک از بسیاری تخلفات جلوگیری می کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت وقف و ترویج آن در جامعه گفت: افزون بر این که وقف مصداقی از انفاق است کاربردهای گسترده ای در جامعه دارد که رسیدگی بیشتر به محرومان و پیشبرد علم و دانش اندوزی از مهمترین کاربردهای آن است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به ثبت وقفهایی در زمینه ترویج علوم دینی، هزینه طلاب و مدارس علمیه افزود: اگر در جامعه وقف در زمینه آموزش بیشتر گسترش یابد دیگر لازم نیست فقط به بودجه های دولتی متکی بود.

وی وقف را صدقه جاری برای انسان در عالم پس از مرگ دانست و گفت: وقف مصداق بارزی از انفاق است.

رئیس قوه قضائیه افزود: نتیجه انفاق با قصد قربت افزون بر اینکه به طور کامل به انسان استیفا می شود و به او ظلم نمی شود اثرش در قیامت برای انسان متجلی خواهد شد همان گونه که خداوند در سوره مزمل آورده است هر چیزی انفاق می کنید آن را با اجر عظیم تر پیش خدا می یابید.

آیت الله آملی لاریجانی بر ضرورت حفظ حقوق مردم تاکید و توصیه کرد: مسوولان سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک در صدور اسناد مالکیت با کار کارشناسی و با حفظ دقت بیشتر از اجحاف در حقوق مردم بخصوص حقوق مردم مستضعف جامعه جلوگیری کنند.

آیت الله لاریجانی فرصت خدمت به مردم را نعمتی الهی خواند و با اشاره به احادیث و روایات در این زمینه از مسولان خواست: با استفاده از وقت و توانایی های خود از این فرصت که در واقع سفره نعمت الهی است استفاده کنند و برای رفع گرفتاری مومنین بکوشند.

همچنین همزمان با برگزاری همایش ملی صیانت وبا حضور رئیس قوه قضاییه اولین سند رسمی وقفی در دفتر الکترونیک یکی از دفاتر اسناد رسمی شهر مشهد به ثبت رسید.

انتهای پیام//ف.ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.