چورکین: گزارش‌‌ها درباره حملات شیمیایی در سوریه، برای تحریم دمشق کافی نیست

نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد گزارش‌ها درباره حملات شیمیایی در سوریه برای متهم کردن دولت این کشور ناکافی است.

چورکین: گزارش‌های حملات شیمیایی در سوریه برای تحریم دمشق کافی نیست.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،   به نقل از روسیا الیوم، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل،  روز گذشته پس از جلسه غیر علنی شورای امنیت  تاکید کرد: گزارش سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی در خصوص حملات شیمیایی سوریه برای متهم کردن دمشق کافی نیست.

چورکین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اطلاعات ارائه شده در گزارش سازمان ملل برای تحریم نظام سوریه کافی است، گفت: صراحتا اعلام می‌کنم من به چنین مسئله‌ای اعتقاد ندارم  به بررسی و تحلیل بیشتر این گزارش خواهیم پرداخت. ما سوال‌های بسیار مهمی در خصوص حملات شیمیایی در سوریه داریم.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: در گزارش سازمان ملل هیچ کس مشخصا تعیین نشده که بتوان بر علیه‌اش اعمال تحریم کرد و این گزارش  اسامی و یا ویژگی‌های فرد خاصی را در بر ندارد.

یک گروه وابسته به سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی هفته گذشته پس از ماه‌ها تحقیق گزارشی را در خصوص 9 حمله با سلاح‌های شیمیایی در سوریه منتشر کرد و مدعی شد که دولت سوریه مسئول دو حمله در ادلب بوده است. گروه تروریستی داعش نیز به انجام یک حمله شیمیایی متهم شده است.

برخی از کشورهای عضو شورای امنیت از جمله فرانسه و انگلیس، پس از ارائه این گزارش، اعمال تحریم‌ علیه دمشق را امری ضروری دانسته‌اند.

همچنین بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل، اعلام کرد: دلیل واقعی برای استفاده از گاز کلور از سوی سوریه وجود ندارد و این تحقیقات براساس اظهارات شاهدانی از گروههای تروریستی مسلح بوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار