کرمانشاه؛

برگزاری کارگاه آموزشی یونسکو

کارگاه آموزشی یونسکو در محل مجموعه ثبت جهانی شده بیستون برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت:کارگاه آموزشی یونسکو از 17 تا 20 شهریور ماه جاری در محل مجموعه ثبت جهانی شده بیستون برگزار می‌شود.

جلیل بالایی گفت: وی ادامه داد: برگزاری این کارگاه آموزشی که در آن مدیران، کارشناسان و مدرسان برتر سازمان جهانی یونسکو حضور دارند، فرصت مغتنمی است که توانایی‌ها و پتانسیل های استان را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نشان دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تیمی که از سازمان جهانی یونسکو به منظور آموزش و تدریس در این کارگاه می آیند در واقع همان کسانی هستند که مراحل ثبت، نظارت، تایید و یا رد آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشورهای مختلف را انجام می دهند.

بالایی تاکید کرد: این فرصت مناسبی برای استان کرمانشاهی که چندین اثر ارزشمند در لیست انتظار ثبت جهانی شدن دارد است، چرا که این کارشناسان می توانند از نزدیک با آثار در انتظار ثبت جهانی شدن استان آشنا شده و ضمن بازدید ازآنها نقاط ضعف و قوت‌شان را به ما گوشزد کنند.

این مقام مسئول در استان کرمانشاه گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک، محور ساسانی قصرشیرین، غار قوری قلعه و منطقه طبیعی اورامانات از جمله داشته های ارزشمند استان کرمانشاه است که قابلیت ثبت جهانی شدن را دارند.

وی تاکید کرد: این اولین باری است که مدیرکل منطقه ای یونسکو در ایران به یک استان سفر کرده و تمام طول چهار روز حضورش در ایران را در همان استان طی خواهد کرد.

بالایی خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیران و کارشناسان یونسکو، معاون سفیر اسپانیا در ایران و همچنین معاون وزیر فرهنگ اسپانیا نیز از مهمانان ویژه این کارگاه آموزشی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و رحمانی موحد معاون گردشگری کشور نیز از دیگر مهمانان ویژه این کارگاه آموزشی در کرمانشاه هستند.

وی تاکید کرد: این کارگاه آموزشی در محل کاروانسرای شاه عباسی بیستون برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.