شریعت‌نژاد در نطق میان‌دستور:

برنامه‌های گذشته در عمل، پیشرفت کشور را تحقق نبخشیده‌اند

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های گذشته در عمل، پیشرفت کشور را تحقق نبخشیده‌اند

برنامه‌های گذشته در عمل، پیشرفت کشور را تحقق نبخشیده‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "شمس‌الله شریعت‌نژاد" نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس، در نطق میان‌دستور امروز(چهارشنبه 10 شهریور ماه) اظهار داشت: ما اگر در برنامه ششم توسعه، قصد رشد اقتصادی و حل بیکاری را داریم، باید طرحی نو به وجود آوریم چراکه با نگاه به برنامه‌های گذشته، می‌توان فهمید که همه آن‌ها آرمانی بودند و در عمل، پیشرفت کشور را تحقق نبخشیده‌اند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما بخواهیم به سرمایه سالیانه 723 هزار میلیارد تومان دست‌یابیم و سالانه برای 990 هزار نفر شغل ایجاد کنیم، باید تصمیمات تحول‌گرا گرفته و راهکارهایی متفاوت با آنچه که تاکنون به آن عمل کرده‌ایم، ارائه داد و امید است که دولت و مجلس در انجام این امر موفق باشند.

وی درباره عواملی که باعث رشد اقتصاد در کشور می‌شوند، بیان داشت: کلیدی‌ترین عامل در اقتصاد کشور، ایجاد فضای رقابتی، بهره‌گیری از مشارکت مردم و دوری جستن از اقتصاد دولتی است که متأسفانه پس از سال‌ها این امر هنوز بر زمین مانده است. این امر که هر ساله نزدیک به 70 درصد از بودجه کشور سهم شرکت‌های دولتی می‌شود، خود باعث انگیزه‌کُشی برای بخش‌های غیردولتی شده است. نکته دیگر در بحث رشد اقتصادی اینکه، ما باید با توجه به مزیت‌های کشور تولید و اشتغال را افزایش دهیم.

شریعت‌نژاد در بخش پایانی سخنانش، ضمن قدردانی از دولت در بحث سیاست خارجی و طرح تحول سلامت و همچنین کنترل تورم، خاطر‌نشان کرد: بهره‌گیری از منافع در اختیار با تکیه بر سرمایه‌های بخش خصوصی به راحتی می‌تواند موجب افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال شود که متأسفانه در برخی مناطق، با تصمیمات نادرست، موجب کاهش تولید و اشتغال شده است.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، تنکابن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار