اطلاعات سامانه الکترونیکی موسسات پزشکی در اختيار عموم قرار می گيرد

معاون درمان وزارت بهداشت از تکمیل اطلاعات سامانه الکترونیکی موسسات پزشکی تاچند روز آينده خبر داد و گفت: ایجاد سامانه الکترونیکی موسسات پزشکی در کشور اقدام مهمی در بحث نظارت است كه اطلاعات سامانه را تا چند روز آينده در اختیار مردم قرار می دهیم.

 حسن آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه یکی از نیازهای مردم کیفت خدمات و تامین ایمنی بیماران در بیمارستان‌ها است، افزود: حدود صد دستور العمل داریم که انشاالله در شش ماهه دوم سال جاری در بیمارستان‌ها اجرا می شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد سامانه الکترونیکی موسسات پزشکی در کشور اقدام دیگری در بحث نظارت است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار موسسه پزشکی داریم که حدود ۳۵ نوع هستند. از یک درمانگاه کوچک گرفته تا بیمارستان‌های بزرگ. حدود ۶ ماه کار فنی این سامانه الکترونیکی تدارک دیده شده و به بیمارستان های سراسر کشور ابلاغ شده است از این رو، صدور پروانه ها از این طریق انجام می شود.

وی بیان کرد: ظرف چند روزه آینده اطلاعات سامانه را در اختیار مردم قرار می دهیم زمان دوری نخواهد بود طی چند روز اینده اطلاعات سامانه تکمیل خواهد شد.

اقاجانی علت اول و دوم مرگ میر در کشور را بیماریهای قلبی به طور خاص سکته قلبی و مغزی دانست و اظهارداشت: ما این دو علت را هدف قرار دادیم بیمارستانهایی را تدارک دیدیم و به انها ماموریت دادیم به طور تخصصی روی سکته ی قلبی و مغزی کار کنند وتمام وقت به بیماران سرویس پیشرفته ارائه دهند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیمارستانها به ۵۴ عدد در کشور رسیده است گفت: باز کردن رگ ایجاد کننده سکته قلبی با روش انژیوبلاستی خدمتی بسیار حیاتی و نجات بخش در بیماران سکته قلبی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار