ایلام؛

ارتقا توان فکری مقابله با اعتیاد در نظام اجرایی

رئیس دانشگاه ایلام گفت: توان فکری، اعتباری و ارزشی مقابله با اعتیاد باید متناسب با پشتوانه مالی و تجاری این مساله در نظام اداری و اجرایی کشور ارتقا پیدا کند.

به گزارش گروه استانهاب باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛محمد علی اکبری در کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد اعلام کرد: حوزه تولید و توزیع مواد مخدر یکی از صنایع پولساز و با ارزش افزوده بالاست بنابراین پشتوانه فکری و مالی عظیمی دارد و اگر بخواهیم در مقابله با این پدیده موفق شویم باید توان خود را متناسب با این پشتوانه بالا ببریم.

وی گفت: دغدغه سلامت در حوزه اعتیاد بسیار جدی است و باید بعنوان یک مساله ملی مورد توجه قرار گیرد و هر کس در هر جایگاهی دفاع از سلامت در مقابل اعتیاد را وظیفه اول خود بداند.

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد : مساله اعتیاد جدی تر از آن است که فکر می کنیم و ممکن است در جاهایی که به ذهن هیچکس خطور نمی کند و حتی در میان خانواده های صاحب نام و تحصیلکرده نیز با این معضل اجتماعی مواجه شویم.

علی اکبری افزود: همانند دوران هشت سال جنگ تحمیلی اکنون دفاعی که با همان اندازه و ضرورت اهمیت دارد دفاع از سلامت تمامی افراد جامعه از خطر اعتیاد است و باید دغدغه مشابه دوران دفاع مقدس در این مساله نیز ایجاد شود.

وی اظهار کرد: همانطور که عمق راهبردی امنیت کشور تنها محصور به مرزهای کشور نیست باید مرز امنیت روانی، اخلاقی و ایمنی از اعتیاد نیز به خارج از مرزها گسترش داده شود.

وی اضافه کرد: اگر نیازمند جوانانی هستیم که در مقابل دنیا بایستند اولین شاخصه داشتن سلامت جسمی و روحی است و آیا افراد نا سالم و دارای اعتیاد می توانند در مقابل دشمن بایستند و از کشور دفاع کنند.

علی اکبری با بیان اینکه ساختمان، جاده، کارخانه و حتی پول سرمایه ما نیست و نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور است، گفت: باید مدل دفاعی دوران دفاع مقدس برای مقابله با اعتیاد جوانان شبیه سازی شود.

رئیس دانشگاه ایلام اظهار کرد: نگران سلامت جامعه هستیم حتی در دانشگاه هم دغدغه داریم و باید اینگونه باشد و همه جرات طرح مساله در این زمینه را داشته باشند.








 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.