ارومیه؛

افتتاح اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی تولید کنندگان عسل

اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی تولید کنندگان عسل آذربایجان غربی افتتاح و فعالیت خود را رسما آغاز کرد .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شهریار حیدری مدیر سازمان تعاون روستائی استان در آیین افتتاح اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی تولیدکنندگان عسل استان گفت: یکی از مطالبات تشکلها، تشکیل و ایجاد اتحادیه کشاورزی باغداران استان و اتحادیه تعاونی زنبورداران استانی بود که امروز همزمان با هفته دولت این خواسته محقق شد .

حیدری ادامه داد: این استان با تولید بیش از یک میلیون و یک هزار تن محصولات باغی و هم چنین تولید بیش از 20 هزار تن عسل در سطح کشوری رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی و همکاریهای صمیمانه شرکتهای تعاونی روستایی باغداران و زنبورداران و بانک صادرات مشکلات حقوقی این تشکلها مرتفع شد و امروز توانستیم این دو اتحادیه را بعداز ده سال غیر فعال بودن، دوباره راه اندازی کنیم .

مدیر سازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی افزود: بدون شک ایجاد چنین اتحادیه های تخصصی استانی سبب خواهد شد تولیدکنندگان این بخش به جایگاه واقعی خود درجهت پیگیری مطالبات سطح کشوری دست یابند.

حیدری ادامه داد: تشکل تولید کنندگان عسل آذربایجان غربی با مشارکت 9 شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداری شهرستان و تحت پوشش قرار دادن6500 عضو زنبوردار درجهت حمایت ازتولید فراورده های زنبور عسل وتکمیل زنجیره تولید عسل در استان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 25 در صد عسل کشور دراستان آذربایجان غربی تولید می شود و استان سهم بسزایی در تولید عسل و صادرات این محصول به کشورهای همسایه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.