اپل 13 میلیارد یورو از سوی اتحادیه اروپا جریمه شد

کمیسیون اروپا اعلام کرد شرکت اپل به دلیل پرداخت نکردن مالیات باید 13 میلیارد یورو جریمه پرداخت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ کمیسیون اروپا پس از دستیابی به این نتیجه که توافقات صورت‌گرفته میان اپل و ایرلند به عنوان کمک های غیرقانونی کشوری محسوب می شود، اعلام کرد این شرکت باید 13 میلیارد یورو جریمه به این کشور پرداخت کند. 

کمیسیون اروپا اعلام کرد توافقات میان ایرلند و اپل از سال 1991 تا 2015، به این شرکت اجازه داده تا بخش بزرگی از فروش بازار خود را به یک "دفتر مرکزی" نسبت دهد که در واقع وجود خارجی ندارد.

نتیجه این توافق باعث شد اپل با نسبت دادن بخشی از فروش محصولات خود در اروپا به ایرلند، از پرداخت مالیات محصولاتش معاف شود.

کمیسیون اروپا اعلام کرد میزان مالیات سود فروش محصولات اپل با واقعیت اقتصادی این شرکت متفاوت است. در حالیکه اپل در سال 2003، یک درصد از سود فروش محصولات خود را به صورت مالیات ارائه می داد، این میزان در سال 2014 به 0.005 درصد کاهش یافت.

در همین حال مایکل نونان، وزیر اقتصاد ایرلند، اظهار کرده است دابلین به این رای اعتراض خواهد کرد. وی در این باره اظهار کرد: "برای ما بسیار مهم است تا از نظام مالیاتی خود حمایت کنیم و اطمینان مالی خاصی را در اختیار شرکت های مختلف قرار دهیم."

کابینه ایرلند روز چهارشنبه به منظور بحث و بررسی در خصوص این تصمیم گیری تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار