ادامه تلاش‌های 38 ساله نهادهای حقوقی برای مشخص‌شدن سرنوشت امام موسی صدر

المنار از ادامه تلاش‌های کمیته لبنانی برای مشخص کردن سرنوشت امام موسی صدر خبر داد.

ادامه تلاش‌های 38 ساله نهادهای حقوقی برای مشخص‌شدن سرنوشت امام موسی صدر
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، تلاش‌ها و پیگیری‌های کمیته ویژه لبنانی برای مشخص کردن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراه وی ادامه دارد. این مطلب را گزارشگر این کمیته اعلام کرد. سی و هشت سال از ناپدید شدن امام موسی صدر می گذرد.

حسن حمزه، خبرنگار المنار در گزارشی گفت تلاش‌ها در خصوص جنایت ربودن امام موسی صدر ادامه دارد و این تلاش‌ها پس از سقوط رژیم معمر قذافی یعنی از حدود چهار سال پیش تشدید شده است تا سرنخ‌هایی پیدا شود.

"قاضی حسن الشامی"، گزارشگر کمیته لبنانی پیگیری قضیه امام موسی صدر و دو همراهش، به المنار گفت:« ما تلاش می کنیم این موضوع مهم را پیگیری کنیم. ما تلاش می کنیم به سرنخهایی درباره انتقال امام موسی صدر و دو همراهش بین زندانها دست پیدا کنیم. تقریباً با بیشتر مقامات مهم رژیم سابق لیبی که به کشورهای دیگر فرار کرده اند دیدار داشته و گفتگو کرده ایم اما دو نفر هستند که در اروپا به سر می برند و در تلاشیم با آنها از طریق سازمانهای اطلاعاتی تماس برقرار و با آنان ملاقات کنیم و شب و روز برای این کار می کوشیم.»

خبرنگار گفت الشامی گفت هر احتمالی وجود دارد اما به گفته وی موانع زیاد و پیچیده ای بر سر راه قرار گرفته است.

الشامی گفت:« متأسفانه سه دولت در لیبی وجود دارند که همین مانع پیگیری است. از نظر امنیتی بسیار بسیار دشوار است. حتی از نظر سیاسی نیز دشوار است. از چه کسی بخواهیم پاسخ بدهد و پیگیری کنیم. کوچکترین شاهدی، سندی یا مدرکی درباره پرونده لبنانی، لیبیایی و ایتالیایی مربوط به این جریان وجود ندارد که نشانگر قتل یا فوت امام موسی صدر و دو همراهش باشد.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار