شهرکرد؛

کمبود جراح مغز و اعصاب و ارتوپد در چهارمحال و بختیاری

کمبود جراح مغز و اعصاب و ارتوپد از عمده ترین مشكل كادر پزشکی در استان چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدير درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختياری با اعلام این خبر گفت: در صورت جذب ۶ متخصص ارتوپد و 4 جراح مغز و اعصاب نياز اين استان در این زمینه تأمين خواهد شد.

سیده فاطمه حسینی افزود: به منظور كاهش بار مراجعه بيماران به مركز استان در بيمارستان های لردگان و بروجن و تقاضای بالای مردم، يک متخصص ارتوپد و يک جراح مغز و اعصاب در اين شهرستان ها مستقر شده است.

وی ادامه داد: در رشته های دیگر نظير جراحی عروق و اطفال در مقطع فوق تخصص كمبودهايی وجود دارد كه تلاش داریم نياز درمانی مردم توسط متخصصان اين رشته ها تأمين شود تا برای رفع بیماری به استان های همجوار ارجاع داده نشوند.

حسینی، تعداد پزشکان متخصص دولتی استان را 312 و تعداد پزشکان مطب دار را 103 نفر اعلام کرد و گفت: در كادر پرستاری هم كمبودهايی وجود دارد كه دانشگاه علوم پزشكی با جديت در حال پيگيری و جذب نيرو است.

وی افزود: با اقدام دانشگاه علوم پزشكی طی سال های اخير در مراكز بيمارستانی چهارمحال و بختياری خدماتی نظیر بالون و استنت گذاری قلب، خدمات پيشرفته تشخيص و درمان بيماری های صفراوی و پانكراس (ای ارسی پی) و ارائه خدمات فوق تخصص لاپاراسكوپی و درمان ناباروی، تحول چشمگیری داشته و از حجم مراجعه مردم به استان های ديگر تا حد زيادی كاسته شده است.

حسینی، كمک مسئولان استانی و خيران به منظور حل كمبودهای بخش پزشكی را ضروری دانست و اظهار داشت: به رغم تحولات چشمگير تجهيزات پزشكی در ۲ سال اخير، كمبودهايی احساس مي شود كه با قول مساعد وزير بهداشت در تأمين تجهيزات پزشكی اميدواريم اين مشكل نیز رفع شود.

وی با بيان اينكه بخش عمده ای از احساس نياز مردم ناشی از اصرار نابجا برای انجام آزمايش های پزشكی، سونوگرافی و ام ار آی است، از مردم خواست با اعتماد به تشخيص پزشک از تحميل هزينه های بالا به بخش درمان جلوگيری كنند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار