قزوین؛

تاکید بر تشکیل تشکل های گوجه فرنگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، بر ضروریت تشکیل تشکل های گوجه فرنگی در استان تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ عباسعلی درافشانی در جلسه بررسی مشکلات تولیدکنندگان گوجه فرنگی گفت : این تشکل می تواند در زمینه تولید، عرضه، صادرات و فرآوری گوجه ورود پیدا کند و نقش موثری در ساماندهی تولید این محصول داشته باشد.

وی افزود: تولید کنندگان و مصرف کنندگان متوجه مصرف بی رویه آب در تولیدگوجه فرنگی هستند که برای این منظور باید در تولید محصول گوجه از روش های نوین استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ، محصول گوجه فرنگی را یکی از مصادیق بزرگ مصرف آب دانست و گفت :  اگر بتوانیم ارزش افزوده ناشی از فرآورده های کشاورزی را  بالا ببریم می توانیم از منابع آب استفاده بهینه داشته باشیم.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی استانداری قزوین گفت: سیستم بانکی باید تسهیلات ویژه ای برای واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی پرداخت کند تا آنها بتوانند در چرخه تولید و فرآوری محصول بدون مشکل حرکت کنند.

درافشانی بیان کرد : در بحث صادرات، کشور روسیه بازار هدف خوبی می تواند برای محصول گوجه فرنگی باشد.

 نیاز علی ابراهیمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت : اگرسطح زیر کشت  گوجه فرنگی را به هشت هزار هکتار کاهش دهیم عملکرد در واحد سطح را ارتقاء و عرضه و تقاضا را کنترل خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود : هم اکنون واحد فرآوری مستقیم گوجه فرنگی در استان وجود ندارد که پیشنهاد می شود برای حمایت از تولید کنندگان، واحد فرآوری خاص گوجه در استان ایجاد و یا سایر استانها را ترغیب و تشویق به خرید محصول به قیمت مناسب کرد تا کشاورزان دچار ضرر بیشتری نشوند.

ابراهیمی پاک اضافه کرد : کنسرسیوم بین تولید کنندگان و واحدهای فرآوری ایجاد شود و با تشکیل صندوق ویژه برای حل مشکلات یک دیگر اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی استان ۹۸۰۰ هکتار است .

فرزاد خوش اخلاق اظهار داشت: استان قزوین رتبه نهم کشور را از نظر سطح زیر کشت و رتبه هفتم را از نظر تولیداین محصول به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.