ان‌زد هرالد: 7 تفاوت المپیک توکیو با المپیک‌های گذشته چه خواهد بود؟

به نوشته ان‌زد هرالد، رقابت‌های 2020 توکیو، المپیک رباتیک نام خواهد گرفت.

ان‌زد هرالد: 7 تفاوت المپیک توکیو با المپیک‌های گذشته چه خواهد بود؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «اِن‌زد هرالد» در گزارشی نوشت: حضور «شینزو آبه،» نخست‌وزیر ژاپن، با لباس ماریو--شخصیت بازی معروف قارچ‌خور--در مراسم اختتامیه رقابت‌های المپیک ریو، نشانه‌ای بود بر این مسئله که شاهد المپیکی متفاوت در رقابت‌های 2020 توکیو خواهیم بود.

اما تفاوت رقابت‌های توکیو با المپیک‌های گذشته چه خواهد بود؟

ژاپنی‌ها همواره به فناوری پیشرفته خود افتخار می‌کنند. در ادامه تفاوت‌های المپیک آینده را با توجه به همین ویژگی و مسائل دیگر‌ ذکر می‌کنیم.

جذابترین مراسم افتتاحیه المپیک در تاریخ به لحاظ بصری

اگر به اندازه کافی خوش‌اقبال باشید که بتوانید برای دیدن افتتاحیه المپیک 2020 در توکیو حضور یابید، به احتمال زیاد رباتی را مشاهده می‌کنید که شما را به سمت صندلیتان در ورزشگاه هدایت می‌کند. سپس همانطور که به سمت جایگاه خود می‌روید، شهاب‌سنگهای مصنوعی را در آسمان خواهید دید.
ش
در همین حال خوانندگان ژاپنی در لباس‌های سنتی این کشور مشغول خواندن آواز هستند که شما از طریق نرم‌افزار ترجمه چندزبانه که روی تلفن همراهتان نصب شده است، قادر به فهمیدن معنای آن هستید.

آیا این صحنه‌ها دور از دسترس به نظر می‌رسند؟ نگران نباشید، این همان چیزی است که ژاپن قصد دارد به آن صورت واقعیت بدهد.

دهکده‌های رباتیک

رقابت‌های توکیو، المپیکی رباتیک را رقم خواهد زد. زیرا برگزارکنندگان این مسابقات به دنبال تحقق پروژه‌هایی بلندپروازانه هستند که نه تنها به اقتصاد ژاپن کمک می‌کند، بلکه همگان را به حیرت وامی‌دارد.

گردشگرانی که در جزایر مصنوعی «اودایبا» در توکیو مستقر می‌شوند،  می‌توانند ربات‌هایی را در هر اندازه‌ای که می‌خواهند برای همراهی خود انتخاب کنند. این ربات‌ها به آن‌ها در انتخاب بهترین وسایل و راه‌های حمل‌و‌نقل، سرگرمی‌ها و اماکن تفریحی و در نهایت غذاها و رستوران‌ها کمک خواهند کرد.

خودروهای بدون راننده

شرکت ژاپنی «ربات تاکسی» در حال ساخت خودروهایی است که بدون راننده حرکت می‌کنند و در المپیک آینده مسافران را از یک ورزشگاه به ورزشگاه دیگری منتقل خواهند کرد.

فناوری 3 بعدی لیزری

در طول رقابت‌های المپیک 2020 ممکن است با داورهایی مواجه شوید که از فناوری 3 بعدی لیزری برای تحلیل حرکت‌های ظریف ژیمناست‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند به ورزشکاران امتیازات دقیق‌تری بدهند. از این فناوری در داوری ورزش‌های دیگر مانند شنای موزون، شیرجه و ورزش‌های جدید مانند موج‌سواری نیز می‌توان بهره برد.

تلفیق معماری نوین و طراحی سنتی ژاپن در ساخت ورزشگاه المپیک

هیچ المپیکی بدون یک ورزشگاه اصلی ملی کامل نمی‌شود. «کنگو کوما،» معمار معروف ژاپنی، سبک‌های سنتی ساختمان‌های ژاپن را با طراحی قرن بیست و یکمی تلفیق خواهد کرد. ورزشگاه محل اصلی برگزاری مسابقات توکیو 2020 با شکلی بیضی و نمایی چوبی، نمونه‌ای از آن خواهد بود.

اقامتی آرام و ایمن

در شهرهایی که آخرین میزبان‌های المپیک بوده‌اند مانند پکن و ریو امکان رفت‌وآمد به همه بخش‌های شهر برای مسافران وجود نداشت. اما توکیو به دلیل برخورداری از سطح امنیت بالا با آن‌ها متفاوت خواهد بود. این شهر در سال 2015 رتبه نخست امن‌ترین شهرهای جهان را از آن خود کرد. 

ورزش‌های جدید

بر اساس اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، در رقابت‌های آینده 5 ورزش جدید به فهرست مسابقات المپیک اضافه می‌شوند. بیسبال، سنگ‌نوردی، کاراته، اسکیت‌بورد و موج‌سواری این ورزش‌ها را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار