اردبیل؛

اشتغال بیش از 5 هزار نفر در بخش تعاون استان اردبیل

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اشتغال بیش از 5 هزار نفر در بخش تعاون استان اردبیل در سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قاسم رحیمی گفت: 5 هزار و ٣٠٠ نفر در سه سال اخیر در بخش تعاون استان اشتغال یافتند که در مقایسه با دوره های گذشته حدود ٣٣درصد اشتغال استان در این بخش ایجاد شده است .

وی با اشاره به تعاونی های فعال در استان افزود: یک هزار و٨٠٠ تعاونی فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ٥٠٨ تعاونی در دولت تدبیر وامید ایجاد شده و از ٣٨٠ هزار عضو تعاونی هم٨٣هزار تعاونی در این دولت راه اندازی شده است .

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در حوزه ارایه آموزش های مهارت عمومی به تعاون گران ١٥ هزار و ٨٠٠ نفر در حدود سه هزارو ٣١٥ ساعت آموزش لازم را فرا گرفتند .

رحیمی اختصاص ٦٥٠ میلیارد ریال وام به تعاونی ها ، واگذاری ١٠ هزار واحد مسکن مهر ،اجرای طرح هایی در قالب اقتصاد مقاومتی، طرح توانمندسازی فقرا و محرومین در قالب تعاونی فراگیر ملی، طرح توانمند سازی فقرا و محرومین در قالب تعاونی سهام عام، گسترش مالکیت عمومی و مردمی کردن اقتصاد در قالب شرکتهای تعاونی و عمران شهری را از جمله اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه روابط کاری در سه سال گذشته ١٥ هزارو ٥٠٠ فقره شکایت واصل شده که به ١٢هزارو ٨٠٠ مورد آن رای صادر شده و در خصوص بازرسی های اعمال شده هم ١٩ هزار بازرسی از تعاونی ها انجام شده است.

مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان اردبیل از ایجاد ٣٣٠ تشکل کارگری وکارفرمایی در استان خبر دادوگفت: در طول سه سال اخیر ٣٣٠ تشکل کارگری وکارفرمایی ایجاد شده وتعداد ١٣ هزارو ٨٠٠ نفر هم در این سه سال از طریق مراکز کاریابی بکار گیری شدند .

رحیمی گفت :در حوزه مدیریت اجتماعی هم ٩ دوره سبد کالا هردوره به تعداد ١٦٠ هزار نفر در استان توزیع شده است .

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، اشتغال ، بخش ، تعاون ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.