کرمانشاه؛

افزایش عملکرد اداره دامپزشکی در کنترل بیماری ها

11 میلیون و 103 هزار و 414 نوبت واکسیناسیون دامی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک و واگیر دار تعداد 11 میلیون و 103 هزار و 414 نوبت واکسیناسیون، علیه انواع بیماری های مشترک و واگیر دامی در طی یک سال اخیر انجام شده است.

نادر پرور افزود: 5/8% عملکرد این اداره درکنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک و بیماری واگیر دامی مانند تب برفکی، آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، لمپی اسکین، بروسلوز، سیاه زخم، هاری و ...، افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با افزایش پایش ها و مراقبت ها و افزایش قابل ملاحظه واکسیناسیون دام ها، موجب کاهش کانون بیماری های دامی شویم، و بیماری تب برفکی را در اردیبهشت ماه سال جاری کنترل کنیم.

پرور افزود: با تشدید نظارت های بهداشتی در مواد غذایی میزان بازدیدهای انجام شده از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و توزیع فرآورده های خام دامی نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افزایش 6.5 درصدی مواجه بود که این خود منجر به کشف، ضبط و امحاء بیش از 176 تن انواع فراورده خام دامی ناسالم، صرفاٌ از مراکز عرضه فرآورد خام دامی شد.

پرور در خصوص ساماندهی کشتارگاه های دام استان کرمانشاه اظهار داشت: از اسفند ماه سال گذشته دوره آزمایشی رعایت پیش سرد در کشتارگاه صنعتی دام بیستون آغاز و اینک با رفع نواقص موجود، لاشه دامهای کشتار شده به مدت 24 ساعت در دمای (صفر تا چهار درجه سانتی گراد) به منظور طی شدن جمو نعشی و افزایش کیفیت گوشت نگهداری می شود که این خود باعث حفظ و ارتقاء سلامت عمومی در جامعه می شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.